|
|
|
|---|---|
|
Har en 325i -91 o larmdosan har upphört att funka. (DEFA) Reserven är också borta, så nu funkar det endast med nyckel, men då är det ju startspärren då...hur kopplar man förbi den, om jag nu vill få den att över huvud taget att starta? Larmaet är ju ditsatt en gång i tiden, så det borde ju gå att plocka bort? Tändningen går ju att slå på, men startmotorn får ju ingen ström... Nån som haft samma problem? Nån som fått det att funka? Panik...då det är den enda bilen... ...nog för att den ser fin ut på parkeringen men... Gasa tills he rasa' | |
|
Du bör kunna hitta kopplingsschemat på DEFA:S hemsida. Men lättast är väl att skaffa nya larmdosor? Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Jo, visst är det det...men det tar ju en stund, o jag har kollat runt lite, o det verkar ju bökigare än vad det låter...Defa verkar ju inte vilja hålla på med begagnat...men jag kan ju ha kollat på fel ställe också...skulle vilja känna nån oärlig person i just det här fallet...:-) Gasa tills he rasa' |
|
|
Bruks- och monteringsanvisningar hittar du här: Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Har du varit i kontakt med KGK, som är generalagent för DEFA? Länk Jag har fått intrycket att de är väldigt kundvänliga i sitt bemötande i vanliga fall...så det kan nog lösa sig om du förklarar ditt problem. Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
åkte bara och hämtade en ny larmdosa till mitt defalram. Finns hos de flesta återförsäljare av defalarm. Sen vart det bara att koda in fjärren mot larmet, sen funkade det perfekt! Annars så är det väll bara att dra en ny kabel till startmotorn och in i kupen, koppla till en strömbrytare och sen mata strömbrytaren med +12. Lite primitivt men det fungerar iaf. Hällre älskad för den jag inte är än hatad för den jag är! |
|
Svärd |
Jag hade köpt nya larmdosor direkt. Kan inte kosta särskillt mycket nya. Och det ska väl inte behöva ta så lång tid. Inte längre tid än ett litet paket med posten om ingen firma i närheten har det hemma. Och så funkar allt som det ska sedan. Mitt DEFA-larm har två startspärrar och dom kan man ju koppla lite som man vill. Den ena har jag, precis som du, till startmotorn och den andra har jag kopplat bort en annan vital del med. Så det kan ju bli lite jobb att koppla bort den om du tänker göra det. ///Martin |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.