AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.361

Motorvärmare E46 M3?

Fr
251
FredrikOlsson
M3 E46 2001 Phoenixgelb
Någon som monterat motorvärmare i sin M3 E46?
Isådanafall hur?
Em
215
Emm
M3 Coupé -05 (svart/svart)
S6 Avant -07 (svart/svart)
Defa har en elmotorvärmare till E46 M3 -- jag hade en på min -02:a och det fungerade alldeles utmärkt. Bor du i Stockholm är det bara att ringa Nicke på Borgs Bil och boka en tid för montering! :-)
hampe m3
Ring vart du vill men inte B___ bil, mina inläg som berört just denna firma har altid tagits bort.

Jag, min mor, o 2 väner har haft, hm hur ska vi säga Kraftfulla problem med det stället, läs gårdagens aftonbladret så har jag inte sagt något o mitt inlägg borde få va kvar.

mvh ledsen utan min M
Em
215
Emm
Jag har själv köpt två nya bilar hos Borgs och även lagt en förhandsbeställning på en till, och är väldigt nöjd med med dem -- däremot har jag även köpt nya bilar i Solna och Nacka men är betydligt mindre nöjd med dessa åf (både försäljningen och servicen). På Borgs är de dock fullt medvetna om att jag är en väldigt petig person, och därför brukar det heller aldrig bli några problem. Har du en E46 M3 så kan det också vara skönt att veta att Borgs har monterat Defa-värmare på dessa förut och därmed besitter all nödvändig erfarenhet för detta. Men som sagt, åf-relationer är synnerligen subjektiva, så hör dig för och välj sedan den som du själv tycker verkar bäst.
hampe m3
klart dom är trevliga, det förstår vem som helst.
"jag har själv köpt två nya bilar hos ....."
köper man en ny bil hos en firma så måste det va extremt ovanligt att dom är spydiga,
min bil va begagnad när jag köpte den, men för det behöver man inte göra så taskiga jobb att jag måste vända mig till en annan firma för att åtgärda det, larm, lack(åverkan), motor, 30 liter bensin på en 7 mil "testkörning", repor efter kvarglömt verktyg i motor rommet, ej stämlat i boken vid service, för litte olja efter en inspect 2, ska jag fortsätta?????????????
Kan säga att man kan bli dåligt bemött fastän man handlar ny bil för 700.000kr... Det är bara att besöka BMW Group Göteborg!
Väldigt offtopic Emm, men är det en liten M5 beställd?
När jag köpte min bil så blev jag alltid bemött på ett mkt korrekt sätt utom en gång då jag lämnade in bilen för service. Men efter kontakt med ansvarig så blev det annat ljud skällan:))

Emm:Ja vad är beställt??

sorry om jag gled i från ämnet
Em
215
Emm
hampe m3: Spydiga och otrevliga BMW-återförsäljare har jag råkat ut för även som nybilskund, så det är tyvärr ingen garanti i sig, men på Borgs har jag genomgående goda erfarenheter, och då vet jag med mig att jag ändå är en ganska jobbig och krävande kund. De händelser du råkat ut för tycker jag låter väldigt allvarliga, och om du vill kan jag be någon ansvarig på Borgs att ta kontakt med dig för att försöka reda ut vad som hänt -- hör av dig till mig i så fall så skall jag försöka förmedla en sådan kontakt (det kan ju vara någon mek som misskött sig och som sedermera slutat, och i så fall vill man säkert få kontakt med dig).

Imola och Starre: Nja, inget kontrakt är påskrivet, men jag har i alla fall ställt mig först i kö för kommande E90 M3 (som väl tyvärr inte dyker upp förrän någon gång under 2006, fast då som bekant med nyutvecklad fyraliters V8 på *minst* 400 hk) -- jag måste ju förlänga den fina M3-sviten (se "Har ägt följande BMW" :-)...
Hmm... Motorvärmare i M3 E46...

Helt plötsligt pratas det om Vad man ska köpa för bil... O orevliga Bmw-försäljare... He he heeee... Snacka om svängningar... Mvh / K /
hampe m3
EMM, tack för ditt angaemang, men jag nämde inte allt jag råkat ut för, och orkar inte, jag gick 85000kr back på min m3 efter allt skit ja råkat ut för, är så jävla trött på allt va Bmw service heter, själv är jag portad på borgs, så ja skickade ditt mor min men hon ljög tydligen om allt även om den 25cm långa skruv mejseln hon hade med sig som legat i motor rummet efter servicen på min m3, sålde m3an i sommras m rasad motor.

det tog mig många många månader att hitta en m3 i det skicket som jag kräver....... :,(

imobilasern o larmet som satt i min m3, borgs monterat strulade konstant så jag fick vända mig till en firma som hjälpt mig tidigare, behöver nog inte äns berätta vad dom tyckte om instalationen, bilen bärgades förövrigt ditt då borg inte ville kännas vid att dom gjort något sådant arbete på m3, ja jag hade kvittot.

men tack en då, lycka till alla bmw bröder :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.