|
|
|
|---|---|
|
hej!! jag har en bmw 525i -88.. problemet är de att den är lite svårstartad.. när den är kall går den ganska bra igång, men när man har varmkört den och stannat av den ca en halv timma får man gnugga lite på starten.. vet nån vad de kan vara?? tacksam för svar.. | |
|
Välkommen Till Bmw, det verkar som om dom allra flesta har problem med det, bl.a jag... Man skulle köpt en volvo istället... Kan vara allt möjligt, dåliga spridare... Tappar soppatrycket.... m.m.m.m Ingen på detta forumet verkar ha ett ordentligt och korrekt svar på dessa problem, mer än " Det får man leva med" |
|
| jag hadde samma problem med min 535 88 o då blev det bytt ett litet relä till tändningen tror ja o sedan var problemen borta. | |
| kan de möjligt vis ha nå att göra me automat choken eller att den suger tillbaka bränslet på nå sätt?? | |
![]() 13.415 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
arving: kommer du ihåg mer exakt vad det var som byttes som löste ditt problem? Har liknande problem men är mer misstänksam mot läckande spridare eller dålig bränsletrycksregulator. Får nog ta och göra en provmätning av bränsletrycket, men skulle det finnas enklare (och billigare) lösningar så provar man ju gärna de först! |
|
hm tror inte det är dåligt soppatryck eller läckande spridare! vid läckande spridare kan man ibland känna en bensinlukt framme vid toppen och bilen brukar gå illa helatiden oavsett kall eller varm. Jag har själv dålig bränsletrycksregulator och efter 5timmar är bränsletrycket 0bar, den har varit dålig i 5år och nu idag är den sämst, men det har gått ganska långsamt. Mät bränsletrycket in till bränslehuvudet, mitt K-jectronic skall efter 30 minuters körning inte ha fallit under 1.5bar efter att bilen varit avstängd i 20minuter. Jag tror inte att du har för lågt bränsletryck heller för efter en halvtimma borde du ha kvar tillräckligt mycket bränsletryck för att bilen skall hoppa igång direkt, min hoppar igång direkt efter 2-3timmar och då är min accamulator en liten rostig klump bara från hösten 1981 :-) . Min kompis som har samma insprutningssystem som du har samma problem. plocka loss dina spridare efter en ordentlig körninig på ca 30minuter och kontrollera om de släpper igenom något bränsle, låt dem ligga i en hink några timmar då lär du märka, inte en enda droppe skall ha kommit igenom. Poffar din bil när du försöker starta den eller kommer det svartrök eller liknande när den hoppar igång? |
|
| nej då den startar går den bra.. men jag ska kolla de där me spridarna | |
|
Bmw med motronic(om jag minns rätt) verkar alltid starta bättre vid kallare temperatur. T.ex morsans 528 -85 startar direkt vid kallare temp, medans man får dra lite mer när det är vamt ute! //Mvh Simon |
|
| jo.. hör att deär många som har samma problem | |
|
Glömde skriva att den har varit så sen ny. Min 535 -89 gör inte så iaf. Ibland har man fått dra lite mer på startmotorn, men max 2ggr på över 1år. //Simon |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.