|
|
|
|---|---|
|
hej, jag har en 318i 1992 e36 vill att den ska stå under vinter i min(kall) garag... den ska stå 2-3 månader , har byt nyligen olja och filter jag undrar: om bilen blir stående blir inte battarer svaga? vad händer med öljan? ska jag tvätta hela bilen ? hjälp mig. tack | |
|
hej! batteriet bör du antingen ta ut och ladda lite då och då, eller skaffa en underhållsladdare som står på under hela avställningen hur nyligen bytte du oljan? har den inte rullat mer än 200 mil så kan du låta den vara. tvätta du hela bilen med gott samvete! dels så hindrar det rost från att gro och sen är det roligare att ta fram en ren bil på våren :) MVH Johan K |
|
| ok, jag byte nyligen oljan så den har gått typ 20 mil, | |
| en del säger man ska smörja in skärmarna med fett kan nog va en bra idde!. fönstrena ska dom va öppna med eller det spelar ingen roll va? | |
|
Förklara gärna för mig varför man ska smörja in skärmarna med fett??? "Pain Is Just Weakness Leaving The Body." |
|
| slippa rostangrepp kan ja tänka mig. en hel del ha skrivit detta, kanske för om det är dålig ventilation ï garaget, håller skärmarna färska med lite fett !!!!!! | |
|
Tvätta den, torka den o styk hellre på med lite olja...fett är inge roligt att hålla på med + att det drar till sej mer smuts än olja, o smuts innebär rost. Glöm inte att palla upp den, så att fjädrarna får vila under vintern... Gasa tills he rasa' |
|
|
Fett är nog ingen bra idé, se till att bilen är helt ren istället. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.