|
|
|
|---|---|
|
Hur bygger en fetare fälg ? går den fetare dimensionen utåt , inåt eller lika mycket åt båda håll ? altså om man byter ut ett par 7 tum breda fälgar mot tex. 10 tum så måste ju 3 extra tumm bygga åt nått håll..... ? Vad sitter original på e38 och har e38 mera gummi på fälgarna än e32 för att bibehålla original rullomkrets ? tror e32 klarar sig med 17 tummare med 40 profil medans e38 brukar ha 50 profil på 18 tummare ? Jag har 100%ig 0-koll på fälgar men tänkte lära mig vad och varför man skall köpa så ALL info om 7-seriens fälgar motages tacksamt. "Att ge en vägsnigel fingret är som att kasta pärlor till svinen" | |
|
Kolla här: Länk E38 har något större hjul än E32, och kräver därför med gummihöjd på samma fälgdiameter. Inpressningen är samma på båda bilarna, ca 20 mm. Bredare fälgar kan bredda både utåt och inåt, det är det som inpressningen talar om. Oftast brukar de bredda utåt (lägre ET/inpressning), men undantag finns. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Bra sida ! Så om man köper nya fälgar skall man se till att få samma inpressning som original ? men inpressningen brukar väll inte stå om man kollar fälgar på onlineshopar etc. ? Tänkte att det blir helt fel styrgeometri om man har "fel" fälg på bilen , de flesta billiga fälgar passar ju till så många modeller att man får "fel" mer sannolikt än rätt ? "Att ge en vägsnigel fingret är som att kasta pärlor till svinen" |
|
|
När jag köppte nya däck sa däcksäljaren att (jag har 10" breda bak) 255 är det inga problem men går man upp till 265 så får man ta av lite på skärmkanten då var valet inte så svårt jag har inga skärmkanter kvar nu hähä mvh matte |
|
|
Du bör ligga i närheten av original ET, vanligt är att piratfälgar har ET mellan 10 och 20 mm. E38 sväljer stora och breda hjul bra, kolla i ETK vilka däck, fälgar och ET som passar rätt av. Många onlineaffärer visar ET, annars kan du kolla på fälgtillverkarens hemsida. Hur breda däck som går på, är beroende av ET. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.