|
|
|
|---|---|
|
Funderar på att skaffa mig en personlig reg. plåt men får man då dom nya stora alu jätteblafforna som verkligen e grymt fula. Har dom små plast plåtarna på min bimmer kan man fortfarande få sånna? Me Be M3 Wannabe! =) | |
|
M3wannabe, är de små plastplåtarna lagliga? Skulle vara kul att veta för det ser fett ut med dem. Jag tycker heller inte om de nya skyltarna som precis har kommit. //Schnitzer |
|
|
Schnitzer... Lagliga om du har tillstånd.. JA! Har hört att det ska vara svårt att skaffa var dock inte jag som fixade mitt så kan inte hjälpa dig så mkt där. Gjordes nog i samband med importen skulle jag tippa. Men visst det är helschysst vill absolut inte slänga på stora alu-blaffor nu iaf. Men undras om de går att få fram små personliga skyltar skulle inte sitta dumt alls även om 6000 kr kan användas till nyttigare saker =) Ha de Me Be M3 Wannabe! =) |
|
|
Ganska så saftig summa 6000 kr, men det är på 10 år va? Jag ska ju ha plåtar nu och jag vill verkligen inte ha de nya fula. Man kanske kan fixa tillstånd hos vägverket på något sett. Små skyltar kan man ha bak också, eller det kanske inte ser bra ut? //Schnitzer |
|
|
Jo klart 6000 är mkt pengar, men om man drar ut de på dom 10 åren det varar så känns de liiite bättre iaf =) Kan väl vara värt ett försök att höra med dom. Nått måste väl gå att göra för att undvika dom nya plåtarna iaf. Har små både bak & fram ser helt okey ut på min e36:a. Är väl lite av en smaksak oxå blir ju lite tomplats över vid sidorna med den lilla skylten bak. Me Be M3 Wannabe! =) |
|
|
Jag får fundera lite och se. Jag vill ju verkligen inte ha de fula plåtarna. Jag mår så dåligt av dem. Bilen ser så mycket äldre ut. 600 kronor är ju inte så farligt per år. //Schnitzer |
|
|
Håller helt me dig dom plåtarna hör inte hemma på "nyare" bilar. Dom hör knappt hemma nånstans vilken tabbe av vägverket =/ 600 kr e helt överkomligt synd bara att man måste betala 6000 kr på en gång. 600 kr om året hade jag inte tvekat en sekund på. Me Be M3 Wannabe! =) |
|
|
Mhh, mycket pengar på en gång. Det var verkligen dåligt av vägverket att satsa på de fula skyltarna. Men jag har för mig att det skulle vara för att återvinna eller något miljö-grej. Men det är fortfarande dåligt. //Schnitzer |
|
|
Personliga plåtar kostar ju lite men det finns ju en extra del i det utöver glädjen att få ett extra stuk på bilen. Pengarna går i princip oavkortad till en fond som används för trafiksäkerhetsforskning. En fin form att skänka pengar på. Från början var priset 5.000 för 10 år men höjdes. Man kan dock köpa rätten på 5 år har jag för mig. Har själv personliga plåtar sedan de infördes för ca 14 år sedan. |
|
| Det finns ju en intressant lösning om man har personliga skyltar.. Om man känner någon som har t.ex en jänkare, som brukar ha små skyltar.. skriv över bilen på sig själv - beställ nya personliga skyltar - skriv tillbaks bilen på ägaren, vips så har man små skyltar.. :) | |
|
Det spelar väl ingen roll om personen i fråga har ett slagskepp, de står ju BMW dit plåtarna går. Ingen plåt 400 kr böter 9-5 rastar M5 -00 |
|
| Såg en kul personlig på en knallgul minijapanare idag: TUT. | |
pjotor |
Häkkinen: 9-5 rastar M5 -00??????? |
|
Tur att man hann med då! Jag skaffade "MULLE" i augusti i gamla utförandet av skylt. Jag tycker det är trevligt med en personlig skylt. Det är bilen som blir personlig tycker jag. (Det är föresten bilen som heter Mulle, och inte jag) Ibland kommer folk och frågar, barn som går över övergångsstället läser med möda och blir glada - "Mulle mek, mamma!", när man lämnar in bilen för tvätt (200 spänn för handtvätt i sumpan) så är det Mulle och inte QWE 583 och så vidare. Fast det är klart, 50 spänn i månaden. Det är ju en hel lunch :-) Mulle |
|
|
Fuuusk varför blev vi inte förvarnade för detta fiasko. Jag vill ha personlig plåt! Jag vill INTE ha den nya FULA plåten! Kan man inte få vägverket & byta leverantör igen Något måste göras dom förfular våra skönheter ;) Me Be M3 Wannabe! =) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.