|
|
|
|---|---|
|
Har ett litet halvjobbigt fel på min 730i-88a. När man stratar den, ibland så hoppar den igång direkt och går som en klocka, fast oftast får man mala ett tag innan den hoppar igång och detta hände Varm som kall.. nån som har något förslag på fel? Tomgångsmotorn kanske? MVH Fredde.. Min Bil: Länk | |
|
Ingen som har något förslag? MVH Fredde.. Min Bil: Länk |
|
|
är det verkligen så att inte nån på detta orum inte har en aning om vad osm kan fela? jaja får väl lämna in bilen istället. MVH Fredde Min Bil: Länk |
|
|
Om det hjälper att ge lite gas så kan det ju vara nått med tomgångsmotorn. Är det något sådant som att den alltid startar på andra försöket eller nått sådant? Min gör det i bland när den är lite halvvarm, man kan nöta länge första gången utan att den tänder men på andra försöket startar den direkt. Sådant är rätt knepigt att felsöka.. //Magnus |
|
|
Har ungefär liknande på min 88. Den brukar dock bara vara tjurig då den är varm. Om jag slår av och till tändningen några gånger brukar problemen försvinna. Misstänker någon (några) läckande spridare på min eller ev ånglås. Vet även att min bränslepump är i bästa skick , men så länge den startar varje gång orkar jag inte felsöka något mer.... MVH David Öfverdahl-Forslöf BmwCS #4984 |
|
| har likadant på min 320 e30 å den e ju inte ens i närheten med likhet motormässigt... har hört att det kan vara en ventil som har en skadad tätning/ventilsäte... vet ej om detta stämmer dock.. | |
|
Jo det hjälper att gasa lite startar mycket lättare då,, det är precis som om man försöker strata en bil med choke, när det är kallt och utan choke.. om ni hajar. samma symptom kall som varm. fast ibland startar den utan bekymmer går knappt runt 1 varv.. knepigt,, sak byta tomgångsmotorn i veckan så får vi se om det blir bättre. återkommer med resultat. MVH Fredde. PS. Tackar för svaren. Min Bil: Länk |
|
|
Har liknande symtom på min, men oftast då den är kall. Ibland startar den direkt, men oftast så får man köra med startmotorn och gasa samtidigt. Då startar den. Har inte lokaliserat felet, men det liknar ju ditt Jacobsson. det är bara en död fisk som följer strömmen... |
|
|
Ja.. kan väl säga till 99% att det är luftmängsmätarn! Hälsningar Jimi |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.