|
|
|
|---|---|
|
Jag är dessvärre ingen fena på photoshop men vad jag förstår så kan man redigera en bild där snabbt och enkelt, stämmer det? Hur som helst så skulle jag vilja se hur det kan tänkas se ut att lackera listerna (på dörrarna samt i fronten och bak) i en silverkulör på min BMW 328i Touring (E46). Finns det någon här som skulle vilja göra en sådan redigering åt mig? Hör gärna av er så kan jag maila en bild på skönheten ; ) //Fredrik fredrik.schader@spray.se | |
|
Hejsan! Jo jag kan väl göra ett försök maila mig en bild "Det finns två bra bilar - En ny BMW och en begagnad BMW" |
|
|
Völund: Schyrrans, jag har mailat! //Fredrik |
|
|
Dyngrak: Menar du listerna runt fönstrerna och listerna på dörrarna? Det finns att få som tillval till E46 (coupe, borde finnas till touring) och kan eftermonteras. Chromeline paketet heter det vilket innebär att dörrlister, reg nr. hållare fram och dörrhandtag är kromade. Fast att kunna få krom på övre stötfångaren vet jag inte om det går eftersom det normalt fall brukar vara en separat list som är integrerad i stötfångaren som är lackad i krom. Man kanske måste lacka hela delen då? Fast det vet du säkert bättre än mig. =) MVH |
|
|
Dyngrak: Du menar såhär: Länk Tyvärr en bil med m-sportpaket, men även de har ju svarta lister på samma ställe "orginal" Här finns annars en bra tråd med inspiration osv Länk Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Soki: Har kollat upp om det finns "Chromeline paket" att efterhands montera på Touring och svaret som jag fick av BMW återförsäljaren i Skövde var, Nej. Paketet finns endast till cupen och compacten om jag minns rätt... wendtan: Jepp, precis så. Snygg bil förresten! Jag är dessutom ute efter att få en uppfattning huruvida det är snyggt att också lackera railsen i silver... har fått för mig att det skall bli läckert. Min bil är dock Siennaröd och inte silver, som den på länken. Vad tror ni om att lackera ralisen, läckert eller fult? Länken till E46Fanatics var helt suverän, vilka bilar. Tro om jag blev inspirerad ; ) |
|
|
Ok, jag tog för givet att din bil var titan silver då du ville lacka listerna i den kulören. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
| Men vad tror du om ideén att ha silverlister (samt även möjligen silver rails) på en Siennaröd bil? | |
|
I ärlighetens namn skulle jag tro att inte inte kommer bli snyggt. E46 är en väldigt stilren bil som gör sig bäst med svarta eller lackerade lister i bilens färg. På coupen är ju listerna lackerade i bilens färg som standard, och de är högst smakfullt enligt mig. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Tack för synpunkterna, vill ogärna lacka om grejorna och sedan komma på att det inte blir snyggt. Alternativet är givetvis att endast lacka om listerna fram och bak i samma färg som bilen d.v.s. siennarött. Gör jag det så kommer jag också att spara lite kosing som kan läggas på annat skoj! //Fredrik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.