|
|
|
|---|---|
|
Någon som VET? Kan man ansluta TV-tunern själv-någon som VET? Hej svejs! | |
|
Hej, TV-tunern har inbyggd fartspärr, och man får inte bort den utan att mixtra med den. Vad jag vet (har dock inte kollat efter så noga) så skall det gå att koppla extern källa (AUX) till TV-tunern, d.v.s du skulle alltså kunna koppla på en extern DVD-spelare och köra filmer. Men som sagt, du vill nog få bort fartspärren först och främst.. /eFx www.z4.se |
|
|
eFx! Tack för svaret, skall åxå kolla runt på de olika siterna som andra bimmare uppgivit...toppen att det finns ett sådant bra forum. Mvh Benny |
|
|
Se på film när man kör låter jättevettigt... NOT!!! /Caspar Bilen: Länk Hemsa: Länk |
|
|
Caspar: Frugan kanske vill kolla film :))) /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
|
Jo jag förstod att det var tanken, men man måste ju bråka lite.. En enklare variant som dessutom inte riskerar att distrahera föraren lika mycket är att köpa en sådan DVD/Monitor som man hänger över nackstödet för baksätes passagerarna och låta "frugan" titta på. Kostar från 4.000:- /Caspar Bilen: Länk Hemsa: Länk |
|
|
k1mzo, Det är tyvärr inte så enkelt eftersom navigatorn tar emot en hastighetssignal via en kabel men också andra signaler via K-busen och sedan kommunicerar den med video/TV enheten via K-busen. Det är därför som de olika modulerna för att ta bort TV spärren över 5 km/h är relativt dyra (och dessutom fungerar inte alla och kan störa ut andra kontroll enheter på K-bussen). /RS2 |
|
|
RS2: Du är verkligen ett levande uppslagsverk när det gäller tekniken i bilarna! :) Hur har du lärt dig allt? /Masten www.z3roadster.net/home_sweden |
|
|
Caspar: förstod det och jag kännde bara för att bråka tillbaka lite :D RS2: Håller med Masten, Skulle vara intressant att veta hur du lär dig allt, har du någon superdator med bmwfakta till hands eller? :) har för mig att jag läst att ditt jobb har någon anknytning till bmw fast jag kanske blandar ihop nått där?? /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
|
Masten, Man kan ta reda på mycket med hjälp av Bentleys service manual (ca 1150 sidor), BMW ETK, TIS, mm. Länk Eftersom BMW verkstäderna inte är till någon hjälp när det gäller teknisk information så måste man ju skaffa sig den på något annat sätt själv. :-) Porsche är numer ett föredömme som lägger ut deras interna tekniska utbildnings material gratis för kunder på de nya bilarna. Tänk om även BMW kunde göra det. Länk /RS2 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.