AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.787

Är Pioneer TS-WX20LPA en bra baslåda?

Dy
370
Dyngrak
Subaru Legacy 2.5 GT Turbo Station -05
Skall göra en "budget uppdatering" av ljudet i min E46 Touring. Kommer att byta framsystemet samt koppla det till ett slutsteg. Jag tänkte även montera en aktiv baslåda och det är nu det som jag funderar på.

Jag hade näst intill bestämt mig för att köpa en beggad 8" MDS bas för 900 kr (Länk men mycket vill ju alltid ha mer och såg precis en säljes annons på en Pioneer baslåda som heter Pioneer TS-WX20LPA (Länk begärt pris för den är 1500 kr. Tycker ni att det är värt att lägga de extra pengarna för att få Pioneer basen? Om ja, varför är Pioneer basen så pass mycket bättre än MDS:n?

Mvh
/Fredrik
D-diddy
som skeptiker till begagnade högtalare så kan jag rekomendera,
Länk som jag har själv. den låter faktiskt jättebra. man bör dock köpa bättre kablar till den för dom som följer med är ett skämt.
David

"The unattainable is invariably attractive"
Dy
370
Dyngrak
D-diddy: Länken var endast till BRL:s hemsida, vilken produkt där är det som du menar?

//Fredrik
Dy
370
Dyngrak
Är det ingen som har någon erfarenhet av Pioneer TS-WX20LPA baslådan?

Jag har fått ett erbjudande om att köpa en sådan och måste bestämma mig senast under morgondagen (söndag) annars säljs den till någon annan... kenpigt läge då man inte vet om det är ett bra köpe eller ej.

Låter 1500 kr som ett skäligt pris och framförallt är det ett bra mycket bättre alternativ än den kativa MDS 8" lådan?

Tacksam för synpunkter!

//Fredrik
D-diddy
det var konstigt jag länkade till en produkt med namn 900as8
sök på det så hittar du den.
David

"The unattainable is invariably attractive"
Dy
370
Dyngrak
Aha, nu hittade jag den. Tack för tipset!

Frågan kvarstår dock om Pioneer TS-WX20LPA är ett bättre alternativ om man utgår från att den fungerar som den skall trots att den är begagnad.

//Fredrik
Svaret är : Ja! Pioneerlådan låter avsevärt mycket bättre än T.ex GAS AS-8. Jag skulle klassa den som en av dom bättre aktiva lådorna i prisklassen runt 3000:- Kolla även Infinity Basslink, för 3488:- på BRL t.ex. Sjukt bra liten låda!

1500:- är för övrigt halva nypriset, så det bör vara rimligt om den är i mycket bra skick.

// JB
Dy
370
Dyngrak
Bstrom: Det låter positivt, givetvis är jag också öppen för andra förslag avseende aktiva baslådor men för närvarande är det just denna Pioneern som jag fått erbjudande om att köpa förtuom då den aktiva 8" MDS:n. Som det känns nu så kommer jag dock att satsa på Pioneern.

Visst stämmer det att Pioneern är en liten och behändlig låda som är lätt att koppla ur och ta bort om så önskas?

//Fredrik
Allt är ju relativt, men den är ganska smidig.
Dy
370
Dyngrak
Hehe, bara jag har något "positivt" att säga till frugan ; )
Ganska smidig är ju klart mycket bättre en hyffsat stor!

//Fredrik
Haha... det är sant! Lycka till med förhandlingen!
Xt
2.169
Xtracrispy
Bmw 745 Li 03
Jag skulle lätt ha valt Pioneer:n framför MDS:en.

//Mvh Simon
Dy
370
Dyngrak
Skulle jag också gjort, men någon hann tyvärr före med att köpa den, så går det då man aldrig "får tummen ur"...
Jaja, nu blir det till att ge sig ut på jakt igen : )
Tack för alla synpunkter!

//Fredrik
Xt
2.169
Xtracrispy
Bmw 745 Li 03
Såg precis i skrivande stund av en slump att det fanns en likadan för 1400:- på blocket Länk

Men den var skamfilad på åtminstone ena sidan.

//Mvh Simon
Dy
370
Dyngrak
Schysst, tack för tipset Simon!
Får väl se om priset är prutbart eller ej : )

//Fredrik
Xt
2.169
Xtracrispy
Bmw 745 Li 03
Varsågod! Det får vi hoppas :)
Dyngrak: Du har mail.
Dy
370
Dyngrak
Mr328:
Perfa!
Ring gärna mig, se mitt svar på ditt mail.

//Fredrik
Dy
370
Dyngrak
Har även sett en säljes annons på en annan aktiv baslåda, en Kenwood KSC-WA62RC (Länk

Det verkar ju vara en väldigt liten och smidig baslåda, men hur står den sig i jämförelse med en Pioneer TS-WX20LPA?
Någon som har några erfarenheter av Kenwood subben?

//Fredrik
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.