|
|
|
|---|---|
|
Den här kan inte vara vanlig Länk eller den här Länk kan man regga dem här? | |
| Du kan regga båda i Sverige. | |
|
Inga problem, finns ett par B8 4.6 i Sverige, gör lätt 300 knyck och går som ett skott. B7 Turbo Coupé är däremot en riktig raritet, betrakta den som musieföremål, vacker och snabb. Kostar dock flis att renovera (den du länkade till var ett renoveringsobjekt) med sin Pierburg-DL inpsrutning och Hartig tändning. Karossdelarna är heller inte billiga till 6 serien, rostar som bekant ganska friskt. Men har man pengar och vill göra oss Alpina tokar glada så originalrenovera och vårda den ömt. /Johan Tryggvesson -Raka sexor låta bäst- |
|
|
Mitt exemplar kom in redan -97 eller -98 så visst går B8 att regga. Däremot tror jag inte att den "gör lätt 300 knyck". 282 är ju vad Alpina själva uppger och allt annat tror jag är glädjemätning (tills jag blir överbevisad) Annars är det lite roligare att ha en ovanlig bil, B7 är nog inte alls så tokig :) /Marcus Bmwcs# 4680 |
|
|
Med tanke på effekt-siffrorna borde det vara en turbo S, men d stämmer inte med året.. Hur som helst, köp den, grymt cool vagn. jimpa |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.