|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Automotor sport överlägset bäst tycker jag. Jag har prenumerat i säkert 6 år nu, kanon. Tyska ams prenumerade jag på under några år, men har slutat nu, lite tråkig men egentligen världens bästa, men massor av fakta och enorma resurser. Teknikens värld var jag också prenumrant under ca 8 år men har slutade för två år sedan, jag tycker tidningen är en katastrof. Tunn, tråkig och helt menlös, biltidningarnas trafikmagasin, bara att lägga ner. Detta är mycket tråkigt eftersom tidningen länge var sveriges ledande biltidning. Jag har hemma kompletta årgångar mellan 1987 fram till 2003 och kan bara konstatera att det var bättre förr. Under 80- och 90-talet var tidningen mycket bra men alla högklassiga skribenter som tex. Gunnar Dackevall, Alrik Söderlind, Borglund mm. har slutat eller början på ams. Endast Dag Hogsten och Claes Johansson är värda att läsa. Jag tycker tom att Vib är bättre, där får man i alla fall saklig informantion och fakta men utan humor. BMW CS #5139 |
|
| Tycker att Auto Mobil är en bra tidning med många roliga reportage, inte så många "vanliga" Bilar som i AMS och Teknikens Värld | |
|
Automobil tycker jag är den klart bästa tidningen, som jag köper oftast, sen blir det ju några numer AMS varje år. Ska nog köpa ett numer av den tyska AMS för att friska upp tyska kunskaperna sen gymnasiet, man är ju ingen stjärna när man är i tyskland direkt:-) ///Johan |
|
andha45 |
E38..12 m fl: Tycker också att kvaliteten har sjunkit. Det kan bero på att tidningar fått det svårare (mindre annonsintäkter = mindre kvalitet - dessutom lär ju upplagorna ha minskat av att det finns både fler tidningar och fler medier om vi antar att bilintresset är konstant). Kan också bero på att man blir äldre och vissa ämnen blir uttjatade (typ svenssonkombis och jämförelse av reservdelspriser). |
|
Prenumererar på AMS sedan något år, en riktigt bra tidning tycker jag. Möjligen har sista halvåret varit lite "trist". Jag gillar det nya betygsystemet, men det kan verka lite overkill ibland. Att en bil kan vinna poängmässigt men att redaktionen skulle välja "förloraren" ser jag som helt naturligt. Handen på hjärtat nu, om du skulle sätta poäng på 100tals punkter som bagagevolym, baksäteskomfort, ekonomi, kvalitétskänsla etc etc på din BMW mot t.ex motsvarande audi, volvo, jagga etc etc. Inte tusan skulle en BMW ta mest poäng på mycket annat än just körglädje sommartid! Ändå väljer du, jag och oftast AMS red. BMW före konkurenterna, för att de gillar den. Och de redovisar alltid poängvinnaren som vinnarbilen, men kan lägga till att "deras val" hade varit den andra. Perfekt. Jag får även hem MOTOR (från motormännens riksförbund). En riktigt sunkig tidning, ta senaste "vinterdäckstestet", en massa reklamtexter som tillverkarna skrivit!! Skulle det säga något om däckens verkliga egenskaper?! Dock kan de politiska repotagen vara intressanta att läsa. Håller med tidigare talare att Teknikens Värld är riktigt trist, tidningarnas "Trafikmagasinet" är en klockren beskrivning. Inte heller lika uppdaterade som AMS. |
|
|
Brukar periodköpa AMS , Automobil , Teknikens värld och i enstaka fall Bilsport , det som slår mig efter att ha köpt alla tidningarna två månader i rad är att inehållet är väldigt lika , tex. alla testar nya ferrarin 430 , och det känns lite som att läsa samma artikel 3ggr . Bäst är nog Automobil för de testar och skriver om lite av varje , teknikens värld blir lite för mycket tråkiga tester av bilar jag aldrig skulle vilja äga , typ . förnuftiga och praktiska bilar man kan ha nytta av. AMS verkar rikta sig till folk som absolut inte mekar själva och som har en helt annan ekonomi än jag (läs : bättre) , reportagan känns därför ganska främmande med lite för mycket splirrans nya miljonsportbilar. Fick jag bestämma vore alla tidningar tvungna att ha MINST 10 sidor bmw 7-serien i varje nummer :-) , allt från "det var bättre förr" reportage till "Såhär reparerar du X på din bmw750" , tycker samtliga motortidningar glömmer bort 7-serien men refererar konstant till bilar som Audi A4 , BMW 3 och 5 serien , VW Golf etc. etc.. bah , förstår inte att dylika fordon skall vara normsättande när jag jämför allt med bmw E32 :-) "Att ge en vägsnigel fingret är som att kasta pärlor till svinen" |
|
|
Jajust , köpte förra veckan en ny tidning som hette "Amazing Auto och Tuning" en svensk motortidning som verkar rikta sig till läsare av "gratistidningen" Connoisseur , totalt avteknifierade och dåligt skrivna reportage varvade med 70% annonser för bla. helikoptrar i 10 miljonersklassen och ett ytterst patetiskt reportage där en av tidningens skribenter lite lätt blazerad delger läsarna sina erfarenheter av "gumball 3000". Kan tänka mig att målgruppen är Jetset-wannabees och inte män 17-55 som de själva skriver på hemsidan Länk Absolut den sämsta motortidningen jag läst , nån annan som läst den ? "Att ge en vägsnigel fingret är som att kasta pärlor till svinen" |
|
|
hej jag premurerar på bilsport å teknikens värd å retro retro är faktist riktigt intresant å allt om mc bmw forewer |
|
andha45 |
Ingen nämnde Wheels, har den gått i graven? |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.