AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
2.050

Vilket motormagasin tycker ni är bäst?

Sida 1 av 2
andha45
Föredrar själv av de svenska gamla hederliga Teknikens Värld framför auto motor och sport.
ViBilägare är inte heller så dum (förutom test av vägkrogar som man aldrig äter på).
Auto Motor und Sport (tyska)
BMWCar
TotalBMW

/// Olof

- Überlegenheit aus Bayern -

Länk
-BeeMWe-
Teknikens värld från 70-talet. Lite roligare läsning än dagens tidning. Friberg power :P
Teknikens Värld
Sport Auto (Tysk)
AMS (Tysk)

Mvh,
Kalle
_____
525an: Länk
andha45
Ja, Friberg var cool!

Gillar ni poängsystemet i sv auto motor & sport? Jag har mkt svårt för det.
andha45
Ja, Friberg var cool!

Gillar ni poängsystemet i sv auto motor & sport? Jag har mkt svårt för det.
Auto Motor och Sport och Teknikens Värld i nämnd ordning.

___
"Lorem ipsum dolor sit amet ..."
Tycker poängsystemet generellt är bra. Dock så läser man ibland att "bil X är vårt val för den är XXXX men bil y vinner på poäng ändå"... dår förstår jag inte riktigt hur dom har tänkt.

___
andha45
Bones: Du menar att de försöker väga in det känslomässiga (EQ) i poängbedömningen men ändå väljer de den som ej fick högst poäng?

Det blir ungefär som när man räknar ut kostnaden för att bygga en ringled, och tar in tidsbespartingen och effekterna av minskad arbetslöshet i kalkylen, och beslutar att genomför projektet fast kalkylen visar minus, med hänvisning till att arbetslösheten minskar (vilket ju ingick i kalkylunderlaget).
Prenumererar på AMS, köper enstaka nummer av TV, som var bättre förr.

Det nya poängsystemet ger mig inte så mycket.
Kvaliteten på Biltidningar har sjunkit som en sten de senaste åren. AMS har alltid varit shit the same och hyfsat bra, lite tråkig kanske. Teknikens Värld var skoj förr, med alla projekt och galenskaper :) nu är de sämre. Automobil var underbar för 10 år sedan, vilka fantastiska reportage. Annars gillade jag Bilvärlden som fanns i slutet av 80-talet, bra reportage och spännande bilar.

Teknikens Värld har nog varit mest jämn dock, har ju vissa härliga reportage fortfarande :)
bf
305
bfg
M3 SMG -02
CAR (UK)
eller TopGear (UK)

/bfg
andha45 : "Bones: Du menar att de försöker väga in det känslomässiga (EQ) i poängbedömningen men ändå väljer de den som ej fick högst poäng?"

Precis!

___
Visa användare
1.320
markkus
M535i -86
528i -87
535iA -87
M535i -86
518i -87
Beroende av:
TotalBMW, BMWCar samt TV 73-95 (främst BMW-testerna då)

Ibland:
Teknikens Värld, Carls Cars (rätt kass men läcker design), AMS Sverige, Bilsport

/markus
Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
Teknikens Värld alla gånger! Dag Hogstens krönikor går inte av för hackor. Deras senaste vinterbil "Johnny Rotten" (en Rolls-Royce från 1976) är väldigt kul att läsa om också.
Automobil är annars en väldigt trevlig tidning, köper den åtminstone någon gång om året.

Får väl erkänna att jag köper Spoilernytt (f'låt, Bilsport!) någon gång om året också. Känns dock oftast som bortkastade pengar eftersom den till hälften innehåller annonser som för mig ändå är ointressanta.

/Masten
www.z3roadster.net/home_sweden
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Den tyska Auto Motor und Sport är min favorit.

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Visa användare
1.523
b97_knl
F30 318dA SportLine - 12
F11 520dXA Touring - 14
Yamaha XJ6 Diversion F - 12
Kan tyvärr inte tyska, men svenska AMS har bara blivit bättre. Prenumerant sen första dagen. TV tycker jag har blivit lite vardagstråkig. Engelska Car är också favorit, men dyr...

Micke K. Länk
Visa användare
1.189
t80196
328 Xdrive 2013

E30 320i -89 Cab

Classic Motor Magasin prenumererar jag på

Mats
Tyvärr är man ju besatt av biltidningar, blir lätt dyrt :(

Prenumererar på EVO, Classic & Sportscar och AMS... sen blir det lite andra lösnummer.

Farligt kul om man är kunskapstörstande :)
En av fördelarna att jobba inom eftermarknaden för bildelar: Det ingår i våra arbetsuppgifter att läsa motorpress. Således läser jag alltid "alla" svenska motortidningar förutom Automobil:
Bilsport
Bilsport X-treme ( verkligen min grej :DDDD )
Nostalgia
Retro (Mycket bra tidning faktiskt!)
Trailer (Intressant, tro det eller ej)
Teknikens Värld
Auto Motor Und Sport (Svenska)
Motorbranschen
...har säkert glömt någon.

Hemma prenumererar vi på:
Total BMW (Halvbra, men kommer inte förlänga min prenumeration. För mycket stylade bilar)
Teknikens Värld
Vi Bilägare (Skräp)
Motor (Motormännens tidning - skräp)

Mvh,
Kalle
_____
525an: Länk
andha45
ViB är ju en trist tidning på sätt o vis, men de tar upp aspekter som strålkastarlampor, bullriga däck, dåliga verkstäder och annats som kan vara bra att veta. Fast glamorös är den inte, trist också att höra om alla som är arga för att blinkersglas kostar 212 kr o inte 10 kr. Men bra att de kollar verkstäder, tycker jag.

Ett tips till den som köper tyska ams i kiosken - det kostar bara 900 kr att helårsprenumerera, 26 nr. Och tidningen är ju ansedd som världens bästa (tror jag man kan säga) men på ty förstås.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.