|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag var inne hos min lokale bmw verstad för att släcka min airbag lampa men dom sa att det var fel någon stans vid ratten dom ville nog inte förklara i detalj vad som var fel, är det någon som har erfarenhet av detta eller jag måste betala verstaden en massa pengar för felsökning, jag hadde den på service för något år sedan och då släckte dom den för ca:200kr men det varade inte mer än någon månad jag kan ju inte hålla på sådär det måste vara något som är fel. Är det något jag själv kan titta på för att slippa betala en massa pengar till verstaden. | |
stefannorr |
Har du gjort något jobb själv där tändningen varit på så kan airbaglampan börja lysa...annars är ju vanliga problem sensormatta m.m..verkar känsligar ju mer airbags som finns i bilen?...gå på sök inlägg här ovan skriv in typ abs and lampa..så har du säkert en timmes läsning... |
|
Jag tror den vanligaste orsaken till att lampan tänds är kablaget till bältessträckaren under sätena, i första hand förarsätet om man kör mycket med stolen fram och tillbaka. Finns en repsats för detta, felet kan försvinna för att återkomma efter en tid innan man åtgärar det. Sensormattan i passagerarsätet kan också orsaka fel i systemet, men inget av dessa fel har med antalet airbags att göra, det är sällan fel just i dessa. Svagt av BMW att inte tala om i klartext vad som var lagrat i felminnet. Om det är i ratten så kan man tänka sig den s.k.klockfjädern, en kabelöverföring mellan den stillastående och roterande delen till tändkretsen för airbagen i ratten. FP |
|
|
Även min airbag lampa började lysa häromdagen. Felsökning blir en senare fråga men... Så länge airbag lampan lyser så fungerar inte airbagsen eller? MVH /Jonas BMW CS #5871 |
|
|
Korrekt! Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.