AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
941

Saknar gnista på min 323 -85

MD
23
MDS
328ic -96
Somsagt har ingen gnista,Karossen är en 83a motor 85 har bytt följande, tändmodul, tändspole, STYRBOX, tändkablar, stift, luftmängdsmätare (bara ändå utifall), rotor, fördelarlock. Har även bytt hela fördelar historien med axeln som går ner till pumpen men utan resultat. Köpte bilen av en polare som hade lite strul med din innan den blev stående, då hade han problem att starta den med nyckel,gick dock att rullstarta, har prövat att direkt kopplat tändspolen men likaså utan resultat. Har ström tiil fördelarlocket men den vill inte vidare till stiften.... Vet inte om det har någon betydelse men det e BOSCH tändsystem och brytarlöst.

Om det är någon som har bra tips på hur man får upp axeln som sitter mellan pumpen och fördelaren från oljetrågets botten så kan ni ju dela med er av dom tipsen :)
an
208
andbilh98
Bmw 325iT -89
Hej.
Har varit med om att stiftet i kablarna inte kommit ned nog långt då gummihöljet sagt stop före. De är ett fel som nästan är omöjligt att hitta om man inte tänker på att kolla för man tror inte det kan hända... säkert inte de felet men de är ju värt att kolla.
E2
1.649
E21-racing
750ia -88
335iT -89
325iT -92
520i -91
316i Compact -94
Banbil-E21 2.5i -79
Har du kompression och hel kamrem då, kolla detta!
Kamremmen kan ha gått av.....

Ang. axeln som går mellan oljepumpen o fördelaren går den endast att ta bort underifrån, när man tagit bort pumpen......

///Magnus
MD
23
MDS
328ic -96
Axeln i tråget e löst, plocka upp den igår, lyfte motorn släppte på tråget. Kamremmn bör ju vara hel du kammen snurrar,har dock inte komptestat än men någon form av gnista bör det ju bli? Blir ju galen kan någon hjälpa mig.
Visa användare
571
Jonte_smte
325IK -87
325IM-88 turbo
325-91 turbo
FASEN VAD SURT.... ALLTSÅ....!!!!LIDER MED DIG...

///325///
E2
1.649
E21-racing
750ia -88
335iT -89
325iT -92
520i -91
316i Compact -94
Banbil-E21 2.5i -79
Anntingen är nått av det du bytt ändå defekt (du kanske monterat beg. delar!) eller så är kamremmen av!

///Magnus
MD
23
MDS
328ic -96
Delarna är nya och kammremen e hel, har provar med tre olika styrboxar. Den enda delen jag inte har bytt är någon dosa som sitter i närheten till spolarvätskebehållaren, vet inte riktigt vad det e för grej?
MD
23
MDS
328ic -96
Var ut och kollade, har ju ström till fördelarlocket men det vill ju inte vidare.
MD
23
MDS
328ic -96
Vart sitter impulgivaren, om jag har en sådan.
MD
23
MDS
328ic -96
Kanske bör tilläggas att rotorn sitter på blocket och inte vid kammen. Det sitter ju en kontakt på själva rotorn med två kablar, har kollat dom och det ligger 12volt+ på bägge kablarna, vet ej om det ska vara så. Har kollat allt som ligger i min makt och fantasi, måste ju finnas någon ute i etern som har någon lösning på mitt problem.
MD
23
MDS
328ic -96
Okej. har löst problemet med den försvunna "gnistan" Va så pass enkelt att jag bytte tillbaks till den gammla tändmodulen, den nya va tydligen köpt på biltema. Men nu har jag ju nya delar i stort sett hela tändsystemet tack vare polarn som bytte det innan jag köpte bilen :) Men man e ju så pass dum att man tror att allt nytt man köper funkar.

Ett tpis: Kolla dom lite billigare prylarna, och jobba dig sedan uppåt för att hitta felet, Det behöver inte bli så dyrt.
E2
1.649
E21-racing
750ia -88
335iT -89
325iT -92
520i -91
316i Compact -94
Banbil-E21 2.5i -79
Ja, Biltema ska man aldrig lita på när det gäller såna saker, det är alldeles för dålig kvalitet på deras saker.

///Magnus
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.