AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
750

Vad är ett rimligt pris för en sv-såld 523iAT -00?

Hej

Jag funderar lite på en E39 kombi och har hittat en 523iAT -00 hos en handlare som verkar fin.

Info:
7000mil
Titansilvermetallic
Svensksåld
Komfortpaket
Klima
Steptronic
Xenonljus
Shadowline
17'' M5-fälgar (dubbeleker)

Begärt pris 175kkr (innan prutning bör tilläggas).

Så vad säger expertpanelen (simon_en mfl), vad är rimligt att betala idag för en sådan?

mvh//Kristoffer
BMW CS (Syd) #4918
Ingen som har några förslag?

mvh//Kristoffer
BMW CS (Syd) #4918
Jag skulle tro att den ligger runt 150-155 kkr.
17" M5 fälgar är alltså replikor av Länk ?
Var står den?

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
wendtan: Nej inte dem jag menade. Men du har rätt, de är de "riktiga" M5 hjulen.
Fälgarna jag syftade på är de som såldes med M-sport paketet till E39. Det är i mitt tycke riktigt snygga på E39! Vad bilderna i annonsen visar så ser det ut att sitta ett litet //M emblem på fälgarna så det kanske rör sig om originalfälgar på bilen.

Märkliga är att prisnivån för E39kombi verkar rejält differentierad. Annonserna på Autopower ligger nästan 50kkr under handlarnas begärda priser. Trots detta verkar de i privatannonserna vara extremt svårsålda.

mvh//Kristoffer
BMW CS (Syd) #4918
wendtan: Bilen står i Stockholm

mvh//Kristoffer
BMW CS (Syd) #4918
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Den ser ut precis som min bil förutom fälgarna (har andra 17")Jag har all den utrustningen + lite till.

Min har gått 14.000 mil och är import. Funderar ev på att sälja den och tänkte begära 129.000:- har jag kommit fram till.

Ditt objekt har gått mindre, är svensksåld och säljs av handlare så den ska givetvis kosta lite mer förutsatt att skicket är motsvarande. Skulle gissa att den borde kosta runt 160´.
Ok, jag misstänker att du menar parallelleker 66 Länk
Stämmer bra att de är m-sportfälgen för e39 i samband med m-sportpaket osv. Likt M68orna är det för E46.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.