|
|
|
|---|---|
|
Nån där ute som vet var man får tag i ett bra program eller vettig hjälp? Ska bara bestämma vilka basar jag ska ha sen ska lådan designas! =) Me Be M3 Wannabe! =) | |
|
Sånt finns på www.mds.se och www.brl.se Charlie |
|
| dom programen som finns för nerladdning på ovanstånde sidor är ej kompletta å du kan inte lägga in egna högtalare har jag för mig! åtminstone inte på mds programet! | |
| vart hittar man såna program då? som är någorlunda enkla at förstå sig på? | |
|
winisd Länk lycka till Mulle |
|
| Enklare än så!! Skall du köpa nytt SKALL du ha en låd ritning om inte.. köp nån annanstans.. | |
|
Då kunde man ju lika gärna köpa en färdig låda då. Får man verkligen en skräddarsydd låda för din bil om du köper ett element för en lusentapp? WinISD är hursomhelst lätt att använda. Det finns väldigt många element att välja ibland, så det är snarast där problemet ligger tycker jag. Att välja ut ett par lämpliga alternativ och sedan jämföra dessa. De fysiska måtten kan man få fila lite på sen, men det är ju volymen som är den viktiga. Om någon har ett program som hjälper en att få en juste ritning med utgångspunkt från en viss volym så är jag intresserad. Mulle |
|
|
winISD har en fördel och det är att du kan jämföra 4 olika alternativ (4 olika element, 4 olika volymer med samma element, etc.)i samma graf på ett smidigt sätt. Lättaste sättet att göra ritning är sedan med ett hyfsat CAD-program som kan räkna ut area alt. volym om du ritar i 3D. |
|
|
Det går alldelse utmärkt att kröka röret i lådan. Mulle |
|
|
Klåpare på BRL? Det kanske är så att hans låduträkningar är helt korrekta. Det kanske är så att 73 liter är optimal lådstorlek till den basen? Kanske det är du som är klåpare som då köper en bas vars låda inte passar dina behov. Du ber om en mindre låda, han räknar ut en som kanske inte är optimal, men mha rätt avstämning ändå kommer att spela bra i en betyligt mindre låda. Vad som krävs då är en lång port, som alltså får krökas i lådan eller sticka ut utanför; kanske upp genom hatthyllan? Allt enligt konstens alla regler. Alla kan vi vara nybörjare, men orättfärdiga inte en handlare som ändå försökt göra allt för dig. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.