|
|
|
|---|---|
|
Var hos däckverkstaden med nye BMW:n idag ochskulle få nya vinterdäck påkrängda, till min stora förtret fanns där inget bultlåsare i bagaget. Var hos BMW men dom hade ingen som passade, ringde säljaren till bilen, han visste inget. Vad gör jag nu ???? Bilen är import och det kan bli jobbigt att kontakta förra ägaren. //fluppen | |
|
Svetsa på en mutter utanpå och dra upp den sen får du köpa nya. Beroeende på hur mycket utrymme det är bredvid "låset" så kan du kanske komma undan med att slå upp dem med huggmejsel. / Peps |
|
|
Kolla först så att den inte ligger någon annanstans i bilen; T ex handsfack, vid/under reservhjul, bland verktygen. Det finns speciella "verktyg" att öppna de flesta hjulskruvar med, åk till en större gummiverkstad så hjälper de dig. Dessa verktyg brukar för övrigt vara populära i vissa kretsar... Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Fixade inte däckfirman det åt dig ??? åk till en annan firma..!! seriösa däckfirmor har speciella hylsor som är som gängar (felgängad) sig fast på bulten och drar ur den.... hade såna när jag va däckgubbe.. funkar kanonbra.. Mvh /// Rille BMW.... We brake for nobody... |
|
|
E21_Rille: Ska du inte visa bild på hylsorna oxå? När du ändå förklarar hur man snor fälgar. º_º Jo gummiverkstäderna har dessa "Verktyg" och kan få bort låsbulten, men jag vet att även gummigubbarna får jobba ett tag innan de får bort dem, särskilt McGard som har väldigt hårt bulthuvud. /Lazze Länk |
|
|
Toppen grabbar !! Blir till att ringa runt efter helgen och kolla vem som kan ha ett sånt verktyg. Den ligger inte nånstans i bilen...har letat som en tok. Tack igen |
|
stefannorr |
Inte för att de rör tråden direkt men...lämnade in min bil på insp 2 i höstas..bad dom byta däck(kostnadsfritt) när dom ändå höll på o skulle lossa däck....hade låsbult på varje däck...o visade innan var hylsan fanns..döm om min förvåning när ja hämtade bilen o de satt ny låsbult på varje hjul o ny lås o ny låsnyckel i påsen där dom gamla bultarna fanns...ingenn kostnad debiterad..samma med 2 lampor till bakljusen som bmw e 39 verkar äta..detta var bmw Luleå..så de ska dom ju ha kredit för...dock minus för att dom böt torkarblad a 600 kr minst utan att fråga*L* |
|
Lazze: vet massa bra trix för att få bort låsbultar då jag jobbat på däckfirma i 2-3 år... notera att jag inte skrev ut dom här... =) förresten... dom j*vligaste låsbultarna att få bort utan nyckel är v*lvos...(på nyare modeller) synd bara att nyckeln är av så dålig kvalitet att många ägare ens inte får bort bultarna =) Mvh /// Rille BMW.... We brake for nobody... |
|
|
Bilen är nu inne hos BMW, dom löser det åt mig då dom ändå skulle byta hjullager.... Säljaren jag köpte av pröjsar :) |
|
|
Fixat....bmw plockade fram en ny "låsare" åt mig... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.