AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.383

Billigaste M5:an hittills...

kilroy
Finns en svart M5 på Powerbörsen idag...180 kkr...-99 års modell.Dom börjar krypa nedåt nu...
mkt billigt.

M3
1.594
M3_LOVER
M3 3.2 Cab -97
.....och en jävla massa krångel.........kanske

MVH: Henrik

///M3
3000mil/år känns iallafall inte för mycket som total körsträcka. Priset indikerar att m5 e39 inte är speciellt enkel att sälja alternativt att säljaren är angelägen om en snabb affär. Är bilen i sin ordning kanske det är ett fynd?

/Simon
M5 E39 är svårsålda av flera skäl.
Import, massor av bilar har kommit från tyskland. Har två bekanta som har importerat M5 E39 för att sälja och tjäna en slant. Marknaden är nu full av M5or mest -99 och -00.

Problem bil. M5 dras med flera dyra "standard fel". LMM, Vanosen(arna) och kopplingen. Detta har givit det ett dåligt rykte. Jag var själv helt inne på att köpa en M5 E39 i vinter men har nu avskrivt detta. Delvis pga de problem som ägarna har haft här på forumet. Ägande kostnadena kan skena iväg. Det kan bero på att jag testade en annan bil med dubbla turbo också... ;)

De kunder som BMW vänder sig till med M5 köper inte en 6år gammal bil. Det är bara vi entusiaster som är spekulanter nu och många av oss har kanske inte ekonomin att äga en sådan bil. Titta bara på alla misskötta M5 E34or...

Jag undrar om M5 E60 är värda om 6 år? Om det är under 200.000 så ska jag ha två, minst! =)

//John
m5
975
m5toureg
E34 M5touring '95
E9 CS-A '75
AUDI A6 Avant 2.4 Quattro
M femman@ med det du sagt i minnet (och jag håller med)
kommer det snart att vara svarare att hitta en FIN E34 M5
än en vanlig E39 M5 och den kommer även att kosta mera
ganska så snart -
E60 M5 däremot så kan du få behålla för dig själv, skulle jag -få -
en så kan du köpa den från mig, V10 'ok' med annars, NEJ tack !
Visa användare
1.320
markkus
M535i -86
528i -87
535iA -87
M535i -86
518i -87
Ja om 10 år då kommer folk att skrota ned slutkörda M5 E60 och sälja delarna här på AutoPower. SMG-låda 25000:-, Motor 40000:-och så vidare. Torde bana väg för en hel del intressanta byggen typ "E30 med M5 E60 motor".

/markus
kilroy
Att M5 E39 har dragits med en del "standardfel" är ju rätt...men att kalla den för "problembil" är kanske lite i överkant...En del av problemen har ju dessutom drabbat nybilsköparen framförallt...många M5:or har åtgärdats och efter det fungerat bra.Men ryktet om "problembil" har självklart dragit ner priserna, precis som tillgången...Miltalet på ovanstående M5:a behöver inte vara något som helst problem...förutsatt att den är servad...Den problematiken gäller ju ALLA bilar med 18.000 mil på mätaren...
Tror inte 18.000mil automatiskt betyder problem. Problem med bilarna har ju mest ägare av lågmilade exemplar haft, detta pga alla standard fel som visar sig när bilen är rätt ung. Säljaren påstår ju att alla problem delar är bytta.

En bil kan inte vara på väg till slutet efter 18.000mil, eventuellt om den fått 2 oljebyten:)

En M5'a med 4.000mil kan också betyda problem.

Men jävlar vad billigt alltså.... Synd man bor lite längre österut....
bayerischemotor,

finland är väl iallafall det minst dåliga av övriga nordiska länder att vara bilentusiast i DK och Norge verkar värre....

/Simon
Danmark är värre!

Norge kanske en gnutta bättre. Kanske inte med nya bilar, men verkar som om begagnade bilarna där faller mer än i Finland.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.