|
|
|
|---|---|
|
hej, jag har en import bil som är 318i e36 92:a hur ska jag veta att kamremen är byt? har en stämpel på fläkt huvudet som står att nåt har byttes för 1000 mil sedan, är det där som ligger den? har ingen kontakt med förre ägare. MVH | |
|
Vad står det mer på denna lapp, eller är det inte läsligt? Finns det inget kvitto på att kamremmen är bytt så är det enda alternativet igentligen att byta remmen för att vara på den säkra sidan! Hällre älskad för den jag inte är än hatad för den jag är! |
|
|
jag håller med Mr_Fatise, är du osäker så byt remmen OCH spännaren! MVH Johan K |
|
| så fort det är import bil så börjar man mistänka nåt. är vi bätre än tyskarna? | |
|
Näe, vi är inte bättre än tyskarna, men det är enklare att begripa vad vi säger :-) Men för å vara alvarlig: om du är det minsta tveksam så byt! Kostar ingenting jämfört med vad det kan kosta om den går av. Man är inte paranoid om de verkligen är ute efter en. |
|
| FANS DET INTE KJÄDIA PÅ DE?? | |
|
Kamkedja infördes först årsmodell 1994 på 316/318, och 1995 på 518. Caps lock sitter till vänster. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
parolof |
318i e36 92:orna har kedja |
parolof |
sorry menade 318is e36, inte 318i |
| oj då?? | |
|
men, kollade du inte när du köpte bilen om kamremmen är bytt? Det är en av de och högst frekventa frågor som ställs när bilaffär är i sikte, eller så visste du inte kanske? Finns det ingen servicebok? hittar du ingen dokumentation om senaste bytet är det bäst att byta... är du händig kan du kolla här Länk annars bara att lämna in... Det är inte tyskarna det är fel på (vem sa att bilen var från Tyskland förresten) utan det är dessa baracksmugglare, småskurkar till importörer både i DE och SE! Trött på att höra om importtjaffset... |
|
|
eller så visste du inte kanske att den motorn hade rem menar jag.. denna länk ska det vara Länk |
|
| hej, på lappen står antal kilometer när den byt och en bil på kjäder.. | |
parolof |
"kjäder.. " ?????? |
| ja, det finns en bild på kjäder, vad detta kan betyda? | |
| kan du inte ta en digital bild på lappen och lägga upp den nånstans? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.