AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.107

dörr i baklås

ma
53
majfrs
525i touring -94
Hej,
bakdörren på min 520 har gått i baklås, fungerar ej på c-låset och låsknappen på dörren går ej att dra upp... vad göra??
någon som vet?
le
224
leifeugen
540IA -02
Motorn har troligen pajat,verkstäderna har grejor att öppna dörren,själv hamnar du att ta ut bänken för att få bort sidoskyddet och öppna dörren.
Croazia
Hej
Min bakbörr har också gått i baklås vänsterbak (E39). Verkar vara ett valigt BMW fel, tror jag. Vet någon som har bytt motorn vad man ska tänka på.
Kanske någon har dokumenterat bed bilder, vore tacksamt. Pratade med en BMW meck i K-kurva och han viste intget om grejor för att öppna dörren när den gått i baklås dvs motorn har pajat. Han sa att det var jättesvårt och att inner panelen oftast sprack när man försökte ta bort den när dörren var stängd.

Samma sak när det gäller inner dörrhadtag som går av. Ska byta idag, hittade en länk här på forumet på www.bmwworld och ska följa intruktionen till punkyt o picka.

Verkar vara enkelt man man vågarsig aldrig på att börja riva bilen liksom
ma
53
majfrs
525i touring -94
Det kan kanske vara fel på elen fram till motorn, så man kanske kan försöka lägga plus på sladdarna som går in i dörren och se om något händer.
Visa användare
2.525
SvanteE
528i -97
540ix MPPSK 2017
BMWCS 05553
Är det minusgrader där du är?
Min funkar kanon så länge det inte blir kallt. Då fryser alltid vänster bakdörr fast med precis de problem du bskriver, dvs dörren låses inte upp och du kan ej heller manuellt dra upp den. Detta beror iofs på deadlock, det sistnämnda alltså. Det brukar lösa sig efter ett par mil med värme i bilen, så jag tror det är motorn i dörren som inte orkar öppna när det är kallt. Så motorn i sig har nog inte gått sönder för dig utan den är bara lite gammal och trött och gillar inte kyla:-) Har haft det så i många år.

*BAWORAK*
jo
898
jonaz_6
M3 cab-08
tjena!
så om nu inget annat hjälper så kan jag ju ge en liten beskrivning av hur jag gjorde när min bakdörr inte ville upp.
försökte så försiktigt jag bara kunde att bryta lös panelen på dörrsidan. när jag var klar så var det bara småsmulor kvar av plasten men tyget hade ju klarat sig. sen skar jag upp ett litet hål i dörrsidan så man kunde sträcka in en hand å ge motorn lite hjälp...
när man var klar med allt så tog man bara å limmade tillbaka tyget som var helt så syndes det knappt nåt.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.