AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.264

Klarlacken lossnar...

Sorcerer
Jag har problem med klarlacken. Den har börjat släppa på skuffen. Hur skall man åtgärda detta och vad kan orsaken vara.
Tacksam för alla svar.
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Tja,prata med din lokala lackerare o be dem lacka om skuffen.Jag ser ingen annan utväg om du vill få ett bra resultat.Orsaken vet jag ingenting om men jag har sett flera E28 med liknande symptom.mvh janne
Visa användare
933
Cosmos
BMW 520i -86
Min har släppt på huven!!!
:-(

//Cosmos
E28 Registret # 160
Sorcerer
Ja jag får nog göra det. Snyggt är det ju inte.
Robert.O
Omlack av dåligkvalitet....

R

Me
50
Melin
535i -89
528i -77
tror det är typist för bmw:s tidiga metallic lacker
har några bmw som står och som har släppt nästan överallt i klarlacken

GASAR TILL DET RASAR
Lackarn
Är det verkligen orginal lack???
Jag menar att en klarlack släpper ju inte nu på en 17 år gammal lack!!
Ska du lämna in bilen för omlack så se till att de slipar bort all den gamla klarlacken annars dröjer det bara ett tag så har du oftast samma problem igen!!!
De flesta lackerare brukar bara slipa ut själva fläckarna där det har släppt(fuskarbete)
Sorcerer
Jo det är nog orginal.
323E21terror
Att klarlacken släpper beror på antingen att det lades på för få lager då lackeringen gjordes eller att man använt sig av en lack med dålig kvalite'..jag har erfarenheter av båda. Kolla upp ifall din bil verkligen har den lack som den fick från fabrik..kan ju även varit med om någon olycka så bilen blivit omlackerad just på det ställe där lacken nu släppt och då kanske man inte utförde jobbet med bra grejor.

farten är min drog
MD
298
MDcruiser
545iA Touring -05
525iA Touring -02
Frågar man bilvårdsgrabbarna på MrCap så har BMW bilbranschens hårdaste och bästa lackering. Vet dock inte om det gäller 80-talarna.

MB håller på med något miljövänligt skit. Har hört flera taxichaufförer som är sura på att deras nya Mercor är flammiga i lacken redan när de kommer ut från fabrik. Skönt att vi slipper det.
HC
52
HC
523i Touring -97
Min gamla 518 -83 hade också samma åkomma. Den var inte omlackad. Har sett flera E28:or med samma typ av lacksläpp,många av dom är blåmetallic.
En tillfällighet,eller?
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Ok! Då är det nog BMW:s tidiga blåmetallic.Mörk blåmet. var färgen på de jag har sett släppet på vill jag minnas.Färgen på Sorcerers kanske är mörk blåmet.??
Sorcerer
Lacken heter Arctic Blue (tror jag). Den är som Janne T tror mörk blåmet.
LT
673
LTK
E39 525i Touring M-sport -04
Har hört att det beror på fukt som "vandrar" in under klarlacken via små skador som tex stenskott. När det sen kommer fukt mellan lackskikten är det inte så konstigt om det släpper på lite större ytor. Har detta snygga problen på huven på min min arktis blau 528-83. Tror inte att jag har sett en enda arktis blau E28 innan 86 med all klarlack i behåll...

LTK, kung i Alingsås
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.