|
|
|
|---|---|
| undrar om det rymms med svänghjul och koppling från m30(240mm) i en vanlig 325/525 låda eller om man måste ha M3/328, också nyfiken på om det finns nån låda med lös sprängkåpa som passar m50.... | |
| Jag hade me 240mm koppling på min m50 maskin från m5 3.6 svänghjulet är ugeför lika stort. Jag hade en 325 låda från e36. Dock med m20 svänghjul. | |
| pitebo int ska du väll överge m10:an i 1602:an? | |
|
njaaa, lite osäker på vad det blir för motor, har delar för en potent m10:a så får se vad det blir... M10an har vikten och storleken på sin sida, men M50 har utvecklingspotential.... så om jag ramlar över en billig m50 så kanske det blir en sån?? time will tell, nu vet jag iaf att jag inte behöver byta koppling vad det än blir.... |
|
|
Sikko-vart har du gjort av m50.n nu då? blidde det ingen provstart med EDIS ens? |
|
| Den maskinen och ms mm vart sålt uppåt i landet. Det var nära provstart men det gick över. Nu har jag handlat en s50b30 maskin och ford 9 tum axel automat mm ska köra promod nästa år beror lite på om jag hinner med de kaross mods som jag vill ha och krävs. | |
|
Ok, där ser man, kan gå fort för att gå fortare ibland.. själv får jag hem både turbo och EDIS-grejorna strax före jul (spolar och tändmodul mm) och mitt megasquirt kommer nog nästa vecka. nu är det låda som ska till innan jag kan börja riva ur den "gamle" (ca 6000mil..) m20:n och passa in det nya paketet. ska bli kul att följa ditt projekt Sikko! |
|
|
Vad tar man tändspole ifrån för bil? är det nåt mera man behöver till tändsystemet? triggerhjul kan man ju köpa org ford för ett par hundringar? eller har jag fel? Nicke Blom kör ascona turbo |
|
|
EDIS 6 spole och modul tar du från en Scorpio 2,9 i eller en Ford Ranger. Finns annars att köpa hem från USA från länken nedan. bra service och priser tycker jag. Länk |
|
| Annars har jag ett komplet EDIS 6 tändsystem til salu! osperstad@gmail.com | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.