|
|
|
|---|---|
|
Min backväxel fösvann på min 540 -93ia någon som vet något om detta problem if vad och hur dyrt alla svar betraktas ule | |
| Är det mede adaptiva automaten?? läs i så fall tipsen hä rpå sidan... det kan vara riktigt dyrt.. | |
Robert.O |
Adaptiv låda kom på 94:a o frammåt. (skulle vara om den var bytt i så fall) R |
|
har fått svar på mina frågor om lådan kommer kosta ca 7000+moms detta händer på alla -93or sa dom i trelleborg så se upp med -93or som inte är renoverade, kostar 2000+m att plocka väck och dit lådan och delarna kostar ca 2000+m och arbete ca 3000+m 540 en underbar bil ule |
|
Robert.O |
Skönt att min är bytt... (sade han och .....) |
|
Jag har en 540IA -93 men på lådan står det 1996. Jag har fortfarande de vanliga reglagen (3 lägen). Kan man verkligen sätta in en adaptiv i en -93:a utan merjobb? Elektronik osv..? Kan det vara så att jag alltså har en adaptiv ändå, men att den inte körs som sådan? Mvh Gunnar, BMW 540IA-93. |
|
Robert.O |
Antagligen sitter det en icke adaptiv låda i din precis som i min men den är bytt.. R |
|
Jag har en 540 -95 (E34) med adaptiv låda (A5s560z (5hp30)). För ca en månad sen så skulle jag backa in i garaget och la som vanligt i R. Gasade till en aning (inte brutalt men med lite mer gas än vad som är brukligt), då sa det "klack" i i lådan, sedan slutade backen funka. Lade i driven och det funkade skapligt att köra framåt men det hördes ett svagt vinande ljud. Åkte dagen efter till en automatlådefirma som konstaterade att lamellpaketet hade gått åt pipan. En renovering samt en uppgradering gjordes av den. Uppgraderingen innebar att en del underdimensionerade prylar byttes mot kraftigare/uppgraderade dito (en renoveringssats enligt firman). Kostnad för detta blev 14.700:- men nu går den som en dröm igen :) Mvh/Cubase |
|
|
Detta hände på min nyrenoverade låda efter ca 4 mnder vet inte vad som var problemet men dom fixade det på automatlådeexperten på 1 dag (gick på garantin) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.