|
|
|
|---|---|
|
Har införskaffat mig en krockad usa e30 cabbe men lite större frontsmäll Men jag går i lite olika tankar om hur jag ska ha det slutgiltiga utseendet på bilen, om jag ska införskaffa mig en ny usa framstötfångare för 8ooo:- eller ett eget kombinerat kjolpaket (se länk) för typ samma peng? Länk Tänkta kombinera följande... BMW E-30 Bakspoiler RI, BMW E-30 Framspoiler RI, och BMW E-30 sidokjolar SE!! Va tycker ni?? ___Piff___ | |
|
är den en bmw 325a usa modellen ? alltså 325E ? |
|
|
E?? har inte hört det innan faktiskt! men det är la inte omöjligt om den är ifrån usa :P vad står det för då?? ___Piff___ |
|
|
jag skulle hellre köpt en BMW E-30 Framspoiler SE, men det är min personliga smak, eller om du vill vara mer diskret, ett orginal "stora M-paketet" till E30, mycket snyggt, inte så skrikigt och väldigt stilrent. jag skulle inte satsa på en orginal amerikafrånt, tycker inte den är särskilt iögonfallande men de va bara mina tankar mvh Erik Jakobsson Enligt Haynes är man "Proffesionell mekaniker" =) |
|
|
Se fronten ser för ''ny'' ut enligt mig och en usa front är endast för att få den att se original ut O min andra kombination tycker jag personligen är hyfsat stilrent utan att skrika 400hk+ :P se paketet har för mjuka former vilket jag tycker inte passar in till en ganska gammal kaross så ri paketet skulla nog göra sig bättre i det syftet sen väljer jag se kjolarna för att dom är grymt stilrena =) ___Piff___ |
|
|
Klart snyggast med original kofångare. Varför förstöra en fin bil med plast? E´de en riktig uscab ska den så klart fortsätta att va´det. Det finns inte så många i sverige! Original e´bäst när och om det är dax att sälja!!!! Beträffande 2,5 e motorer, var det en specialstrokad motor på 2,5 liter som i detta utförande "bara" gav 125 trötta kusar!!! Heter den "i" så har den om jag minns rätt i US utförande 145 kusar! Allt detta på grund av strikta avgasregler i kalifornien. |
|
|
Aaa nu ringer det en klocka men motorn är renoverad av förra ägaren som lämnade in bilen så att en kille bytte och renoverade motorn så jag tror att det är ''europa'' motorn som sitter i nu (hoppas jag) ___Piff___ |
|
| jag tycker spoilern från sungraphic e snyggare, men köp inte därifrån vad du än gör.. de gjorde jag i slutet av sommarn.. jag var tvungen att såga itu spoilern till 6 olika delar å sedan plasta ihop den själv.. den var 3 cm för bred på varje sida.. du gör som du vill, och den kanske passar denna gången.. men jag hade hellre gett mer pengar för bra grejjer såhär i efterhand | |
|
Har du bilder på bygget?? ___Piff___ |
|
|
den info du fått ang 325E stämmer inte....en 325E ligger på 122hk,MEN dem ligger på 2,7liter..så har du en sån ska du nog bara vara tacksam då det är FET trimm potential på dem bilarna.Sätt på en topp från en "vanlig" 325a o bilen kommer gå mkt bättre. mvh |
|
|
Bäste chObbe! Om man nu ska vara en petimeter, så ska allt vara korrekt! Alltså, från början utgick man från 2,0 liters blocket, men med andra vevstakar ändrades volymen genom ökad slaglängd till 2693 kubikcentimeter. Mellan årsmodellerna -84 till nov 86 hade denna motor 122,4 hk och ett "enormt" vrid på 230Nm. Från nov.86 till nov.87 ökade effekten till 129,2 hk men med bibehållet vrid. Förövrigt exakt samma motor som satt i E28:an, men då kallades för 528e. Intressant sida om detta, hittar du/ni på www.325e.de Piff! Hittade en us.site med reservdelar till din cab! Länk Bilnjutaren |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.