AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
565

Värde 325iA -88?

li
1.959
liste
535i -89
Vilket värde har en 325iA -88, solidröd, 11.000 mil, svensksåld, 2-dörrars, endast "äldre" ägare/brukare, ingen sänkning, ingen styling, kamaxel/bromsar runt om/däck bytt senaste året, ingen rost, hel och ren och fin på det stora hela, enda utrustningen jag vet om är en liten originalvinge på bakluckan, 15" original krysseker-fälgar och dimljus, ja och så då automatlådan förstås.
Är ingen E30 expert men med tanke på att tidiga 325 E36 går att komma över för strax över 30kkr bör denna 325 betinga ett värde på åtminstone 20kkr, med viss reservation för automatlådan som bör påverka priset negativt. Gissar dock på att denna faktor upphävs rejält av de få milen, skicket samt historiken.

mvh//Kristoffer
BMW CS (Syd) #4918
Visa användare
1.320
markkus
M535i -86
528i -87
535iA -87
M535i -86
518i -87
Automaten sänker ju värdet betydligt men 20 är för lågt, kring 30 ska inte vara omöjligt med de milen (och det förmodade toppskicket?), möjligen mer till rätt köpare.

/markus
Jag skulle säga 30-35k för en normalutrustad manuell. Automaten drar nog tyvärr ner 5-10k, det är så gott som ingen som vill ha det i en busbil som E30n.

/// Olof

Länk
-BeeMWe-
Skeptisk till miltalet om kamaxelbyte inte var avsett för att trimma bilen.
li
1.959
liste
535i -89
Miltalet är äkta och bilen är inte trimmad. Anledningen till bytet var missljud. Närmare än så vet jag inte. Kan säkert bero på slarv med oljan.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.