AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
965

Lambda fel på M3 -96 och motorvärmare fråga

Visa användare
63
jandreas
335ia -07
Jag hade in min bil på verkstad och pluggade in den i diagnosuttaget och fick felkod på Lambdasond 2. Ettans lambda gick konstant på 15% medans tvåans lambda stod still på 0%. Jag har bara haft bilen i 2 veckor och har aldrig kört en 96as M3a förut så jag vet inte exakt hur dom ska gå, men tappar jag nån effekt när ena lambdan är död?? Jag köpte bilen på en bilfrirma och har 1 månads trafikförsäkringsgaranti, kan jag kräva bilfirman på en ny lambda eller ingår det inte i garantin?

Jag ska också köra med M3an i vinter så jag undrar om det är nån som vet vad jag ska stoppa i för motorvärmare, är det samma på 325i av samma årsmodell? M3an finns inte med i någon rekomendationslista så det går inte att fråga på nån verkstad.

Tacksam för svar...

M3 Coupe -96
Ko
1.521
Koni
320is -94
M3GTR -95
Det är samma storlek på frost pluggarna så det borde passa från M50 motorerna.

_______
//Niklas
Visa användare
63
jandreas
335ia -07
Okej, då borde det ju vara samma. Vart ska man sätta pluggen? Fram eller baktill på motorn?

M3 Coupe -96
Ko
1.521
Koni
320is -94
M3GTR -95
Framtill sitter väl A/C och luftkompressor så det blir väl mittre eller bakre frostpluggen, är dock lite trångt under grenröret så jag tror bara man får dit den i den bakre.

_______
//Niklas
Visa användare
63
jandreas
335ia -07
Okej, tackar för bra svar...

M3 Coupe -96
pe
554
perf
320xd e91 -09
jandreas:
Var det du som snöt mig på M3:an hos Dalsbro bil i Örebro?
Vad köpte du den för?
Visa användare
63
jandreas
335ia -07
Jajjemen, jag köpte den på Dalsbrobil. Jag fick ett bra pris... Jag hörde att dom hade flera spekulanter på den, tur att man var först för den är ju otroligt fin.

M3 Coupe -96
pe
554
perf
320xd e91 -09
Jävla bilhandlarjävlar!!!
På fredagen var jag och tittade på den. Jag sa att jag skulle lämna besked om köpet skulle bli av eller inte inom några dagar.
Säljaren och jag skakade hand och han sa att han skulle hålla bilen tills jag hade hört av mig, men, om någon annan blev intresserad skulle han ringa mig för att höra mitt beslut. Alltså kolla med mig innan han sålde bilen till någon annan. Åter igen, vi skakade hand (oskrivet kotrakt). Jag funderade över helgen, och efter att hört att bilen varit bankörd (ej säker källa). Ringer jag säljaren och han säger att en kille från Luleå hade tagit flyget ner och köpt bilen. Snacka om att jag blev snopen. Säljaren sa att han hade försökt ringa mig och meddela detta. Bullshit!!! Jag stänger aldrig av min mobil, plus att jag kollar mailen ett antal gånger under ett dygn. Ingen hade försökt att nå mig.
Då sa jag snopen som jag var att jag väntar med mitt bilbyte tills i vår. När luren var bruten och jag tog mig en funderare så jävla förbannad. Tänk om jag hade sålt min bil privat och var på väg till säljaren glad i hogen med näven full med kontanter, och fått det svaret han gav mig på telefon. Ojoj! Då hade näven varit full med tänder istället för konanter.
Men men.....

Jag måste fråga vad du fick ge för den? Antar att han höjde priset när du ringde och sa att du var intresserad. Kul att veta bara.

Hoppas du är riktigt nöjd med den, för den var verkligen välvårdad. Synd bara att dom hade hängt dit Hellas facelift, annars var den helt original.

Må väl/ P
Jaha! så du har hittat hit till dom riktiga bilarnas forum sen du sålde Imprezan =) Hörde av brorsan att du varit på wibergs.
Har du hunnit montera värmaren ännu? kan inte vara kul att dra igång M3an nu när det är 15-!!

Själv så köpte jag mig en kattersättare här iveckan så nu är det bara vänta till sommaren så får vi åka och sladda lite på stan =)
Visa användare
63
jandreas
335ia -07
Vingarna som sitter på är inte heller orginal, jag har kvitton från realcar på det. Det var ju trist att du blev blåst sådär av gubben. Vart har du fått höra att den var bankörd?? Jag gav 130k, hur mycket skulle du få ge?

Mvh
pe
554
perf
320xd e91 -09
129.000:-
Sniken rackare säljer den till någon annan för en sketen tusenlapp.
Jag fick höra av en kompis som hade hört någonstans att den var bankörd. Nämde han för dig att den var Kraftigt sänkt innan bilfirman monterade original, alla fyra däck blanka innan bilfirman monterade nya.
Visa användare
63
jandreas
335ia -07
Jo, han sa att däcken hade varit slut och att den hade varit sänkt. Även nu om den är bankörd så är den extremt efterhållen. Jag har varit och kikait på 4 M3or innan jag köpte den här och det finns mycket lik men den här är ju nära nyskick...

M3 Coupe -96
pe
554
perf
320xd e91 -09
bara att grattulera
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.