|
|
|
|---|---|
|
Är det någon som orkar förbarma sig över mig?! INGEN verkar veta hur vacumslangarna ska dras i bilen, inte ens på BMW-har ringt 3 stora företag. Just före bromsservon sitter det 4st 4mm slanganslutningar. En går till en ventil för EGR:en En går till motorkuddarna(!) Ingen viktig fråga men.. varför? Sen är det 2 st kvar. Dessa var tomma, och gick rakt ut i friska luften. INTE bra. De är nu pluggade. Sedan så finns det en slang som går under insuget, borde bli mellan 4:ans o 6;ans cylinder, den slangen går oxå ut i friska luften, men denna med övertryck (såklart i en turbobil) Det sitter ett filter på ventilen för EGR:en, som oxå den går ut i friska luften, men så kanske det ska vara? Om någon orkade kolla på sin bil, ev fota eller skriva en uppsats, så ska jag tala med nån som gör nåt snällt nångång, typ.... *skrattar* Behöver verkligen veta detta, min sambo pendlar med bilen, och hon är utan bromsar, när bilen är kall, men när den blir varm, så kan bromsarna helt plötsligt bli anliggande, så bilen stannar, med rykande hjulhus som följd... hur kul är det här i Piteå, med idag -17 grader....? Så finns det nån gentleman som vill rädda en kvinna i nöd....? | |
|
Den med övertryck skall gå till "övertryckssensorn" som sitter i hjulhuset bredvid filtret. En vacumslang ska gå till kylarspjället via en on/off styrdon. Något mer kommer jag inte på för tillfället. Göran |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.