|
|
|
|---|---|
|
Undrar om någon som bytt från klocka till stora färddatorn vet om man ska kapa sladden till sift 17 för att bygla över till stift 9? Jag har bytt och bara byglat mellan dessa. Det fungerar just nu men det drar krypström på nått sätt. Tänkte att det kanske går tillbaka ström i kabeln som går till stift 17 (larmet) . Någon som vet? Jag har sökt ang. detta ämne men hittar inte om man ska kapa sladden... det är bara en död fisk som följer strömmen... | |
|
hm , jag har bytt ut den ANALOGA klockan i min bmw730ia 1988 till den stora OBC , samt bytt ut plastramen runt OBC för den skiljer mellan klockan och OBC. och jag vara sig kapade eller byglade eller gjorde något annat än att trycka in klockans kontakt i OBC. Allt fungerar nu till 100% , är bilen förberedd för OBC vilket de flesta är skall inget behöva göras , vart står det att man skall bygla 17 till 9 ? "Att ge en vägsnigel fingret är som att kasta pärlor till svinen" |
|
|
Länk wadel, den fungerade inte direkt på min. det är en OBC IV. När jag byglade fungerade den men den drar ström på något sätt. Batteriet har vart dött ett par ggr. det är bara en död fisk som följer strömmen... |
|
|
ok , hur mycket ström pratar vi om då ? Kanske skall OBC ha en konstantströmkälla för minnet och en IGNITION-styrd källa för matningspännning ? jag tror att det är så. Som du kopplat nu kanske den är i "på" läge helatiden och drar ur batteriet på ett dygn eller två om det är kallt ute. "Att ge en vägsnigel fingret är som att kasta pärlor till svinen" |
|
|
Anledningen står här: Länk Yoko, vi kanske ska nämna att det är OBC III du har installerat, som bara fanns under 1987. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Exakt Erikw, Jag har provat att kapa sladden till stift 17, datorn går ändå (tempen verkar lite missvisande). Får se om detta hjälper. det är bara en död fisk som följer strömmen... |
|
|
Tempmätaren tar ett antal timmar på sig innan den att visar rätt, så du kan vara lugn. Slocknar knapparna som de ska nu? Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Knapparna slocknar som de ska, men det gjorde det innan med. det är bara en död fisk som följer strömmen... |
|
|
Hejsan, För ngt år sedan fick jag problem med min obc - den stora - på så sätt att displayen (glasbiten) gick sönder så att det inte gick att se vad där stod. Displayen bakom ratten fungerade dock utan vidare. På en skrot i Hedemora av alla ställen hittade jag 2 st obc:n. Båda hade samma tillverkningsnummer men den ena hade suttit i en 735 och den andra i en 750. Om jag minns rätt visste man inte vilken som hade suttit i vilken bil. Valet föll som alltid på den snyggaste. Dessvärre testade jag inte alla funktioner innan jag lämnade Hedemora utan visade det sig under färd därifrån att bensinförbrukningen inte visade några värden annat en 0,0. Inte heller fungerade bensinmängdsvisaren utan stannade den på något värde som var helt fel och ändrar bara värde ibland då man startar bilen på nytt. I övrigt fungerar den felfritt. Vad kan det vara för fel månne??? Mvh CL |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.