AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
997

Lim på lacken, hur få bort

På ena dörren på min 330 har det stänkt lim eller nåt liknande. Syns knappt. bara i vissa vinklar när ljuset kommer underifrån. Det kan tas bort, jag använde Turtle Metallic Cleaner men det tar evigheter. Finns det nåt medel man kan använda ? Eller är det MrCap som ska fixa det ?
Prova T-Röd för att se om de löser ditt problem. Något starkare än så skulle inte jag våga ta på lacken. Annars får du nog vända dig till ett proffs, då de iregel har starka medel som inte skadar lacken för ändamålet.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Nix, didn't help.
Jag snackade med MrCap och dom trodde att lite våtslipning skulle göra susen.

det lustiga är ju att jag kan få bort skiten med stort besvär, om jag använder vanlig metallic cleaner. Det tar dock evigheter!!!!
fe
228
ferraripeter2
525ia touring -94
Vanlig förtunning, inga problem för lacken..

det är inte den höga farten som dödar, utan det plötsliga stoppet!!
Det finns ett par medel som man kan bruka till det mestautan problem:
T-sprit för fettfläckar, smutsig plast mm, och ren bensin (tvättbensin, ciggbensin m.fl namn), utomordentligt till limrester efter dekaler mm och allmän fläckborttagning. Efteråt tvättar man med lite vatten och bilschampo, inget av dessa ger skador på lack eller plast vid normal användning. Alkohol eller bensin (eller motsvarande petroliumprodukter) ingår i de flesta dyrköpta dundermedel, bara att kolla i produktbladen.

FP
testa MAC 124 prickbort...
Aeg; vart kan man köpa MAC 124 pricbort ?
Detta är ju en vanlig petroliumprodukt (lacknafta) för avfettning, skulle inte tro att denna löser lim. Men testa gärna, det var ju inte helt säkert att det var lim.

FP
MAC 124 kan inhandlas på närmaste OK/Q8 mack. Det är ett mycket bra medel men hjälper knappast mot lim på lacken.
MAC-serien över huvudtaget är svinnajs!
Förpackningen är dock inte så tilltalande, men innehållet är en dräpare!

Fönsterputs, prickbort, kallavfettning och flugbort är några av de MAC-produkter vi kör på firman, och det blir kanon!
Tinner löser ditt problem.
Tinner på en trasa stryck försiktigt tills allt har släpt.
polera sedan med polisch.

Lycka till !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.