|
|
|
|---|---|
dumdum |
Jag har en 316i -93 som bruksbil men funderar även på att skaffa mig en annan BMW som man kan ha som sin gullegris.. ;) Då är det så att jag är förtjust i E30 modellen, men är i sådana fall ute efter den senare E30 modellen. Funderar på om man ska ha en 320, 323 lr en 325:a. Vill man ha en i fint skick får man ju betala nästan 40k!! Sanslöst för en bil som är så gammal, men var kan man hitta dessa bilar i fina exemplar för rimliga priser? Alternativt att man köper sig en gammal häck och renoverar upp den, men då är det osäkert om bilen är färdig till våren/sommaren. Skulle vilja ha en med antingen lilla eller stora m-paketet. Lite synpunkter hade varit trevligt.. ---------------------------------------- Min 316 börjar bli rolig på vintern :) ---------------------------------------- |
|
Det är ju lite olikapå vad man har för smak men jag tycker helt klart om 323:an.. blev besviken efter att ha provkört flera 325:or.. tycker gången på 323:an e grymt skön.. hoppas du hittar någon vettig iaf.. finns nog många som e sönderplågade.. MVH // Danne |
|
|
Jag hade köpt 325i, bra drag och karaktär i motorn. 320i är betydligt billigare, den har en trevlig motorkaraktär, men saknar helt bottendrag. 318is 16v sägs vara något piggare, speciellt på låga varv, men enligt mig alldeles för dyr för "bara" en symaskinsmotor. 316i/318i/318iS är trevliga bruksbilar med låga driftskostnader. /// Olof Länk |
|
|
Edit: Jag tycker inte att 323i känns nämnvärt piggare än 320i, så det känns inte som ett alternativ. Jag hade tveklöst gått på 325i direkt istället. /// Olof Länk |
|
|
323i e30 är väl ändå betydligt piggare än 320i? annars gick min 323i bättre än den borde. iofs hade jag en 320 utväxling med 323 motor :) |
|
dumdum |
Klart att en 325:a hade varit riktigt trevlig men om man inte vill ha en sönderplågad i bra skick så rasar priserna iväg nåt fantastiskt.. Vill lägga runt 20k men de som man hittar på annons ligger runt 35-40k. Men vad är skillnaden på en 320 och 323 mer än slagvolymen? Det skulle vara trevligt om man hittade en med diffad bakaxel. Om jag nu skaffar mig en E30 så kommer den bara att rulla på sommaren och min E36:a kommer antingen säljas eller sova under sommaren. Min 316 börjar bli rolig på vintern :) |
|
318is är tvärdöd på låga varv.. Ge lite pedal och den vaknar och är mycket mycket roligare! Kanske inte snabbast men en grymt kul karaktär erbjuds om allt är friskt! Oftast så håller motorerna riktigt bra på 318is och dom går att köra väldigt snålt. Billig försäkring och utsökt balans redan som standard! Står du ut med att lyssna på den ilskna 4-cylindriga motorn så är valet givet i mina ögon. Problem med nedslitna kammar och brustna vippor är bortblåst dessutom.. ;-) /Anton |
|
|
Håller med Anton, 318is är en mkt trevlig och balanserad bil som saknar bottendrag men som ylar fint över 6000 varv. Har själv haft 325:or tidigare men tycker klart om min 318is när det svänger och då trivs jag bäst. Att dessutom försäkring och bensin är betydligt billigare är inte heller ointressant. Lycka till! JohnC |
|
| anton: din slutplädering vore guld värd på m20!!! faan, om jag någon gång skulle motsätta mig bmw vore det just för kammar å vippor. | |
|
Skaffa en 325iM från 88-> i gott skick och med mycket utrustning, Denna modell är väl bäst utav E30 om man bortser från rena specialmodeller. Mvh ///Jonas M535'an Länk |
|
dumdum |
Är väldigt sugen på en 325iM, men dessa kostar också om man vill ha dom i bra skick.. :( Ingen som vet om någon sådan till salu för "rätta" pengar? Min 316 börjar bli rolig på vintern :) |
|
Nyare 323 kan du inte få då man slutade med dom när 325 kom. Det är stor skillnad på dom tidigaste 323orna då dom har samma topp som 323 E21 139 hk, senare fick dom en topp som liknar 325 fast med mindre ventiler 150 hk. Då du har en 316 kanske inte prestandan är det viktigaste, men prova en färsk 325a och du är fast, om inte annat just för ljudet. |
|
dumdum |
Jag har fått nys om en 325:a i kommunen som bara står.. Ska nog åka och titta på den och sen får vi se.. Är väldigt sugen på en 325:a, alla lovordar den så.. ;) Min 316 börjar bli rolig på vintern :) |
| Själv gillar jag 323:an, och M3 såklart! | |
|
Köp en M3E30 så kommer du vara nöjd resten av ditt liv. Ride it like you stole it!! |
|
-BeeMWe- |
Alpina B6 3.5 är mumma |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.