|
|
|
|---|---|
|
Gu vilken tur att man satt på vinterdäcken igår. Känns riktigt bra att glida runt i sin E38 nu när snön kommit. Å jag tycker det blir lite mysigare i bilen. Ska nog inreda med en liten julgran sen :) | |
Ras.mus |
Avis som sören e jag! Här har det bara regnat o blåst nere... inte alls så mysigt med vinande vind o högt smattrande på fönsterblecket som vackert dalande stora snöflingor. |
|
Här snöar det utanför kontorsfönstret nu :-) (Bollnäs, Hälsingland)Skotern fram snart kanske?!...nja för lite för det än...vinterdäcken har suttit på 1månad och bandyn har dragit igång...så nu är det väl ändå dags att det kommer lite! En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför kör jag BMW! |
|
|
Här i Uppsala har vi väl fått ca 3dm nu, men det är inga problem för 735an, plogar sig fram som ingenting med 195/65/15 dubbdäck :) Det är nog första gången jag har satt på vinterdäcken innan snön kom. Min: Länk Erik** ///Tänk först, meka sen... |
|
|
I Stockholmstrakten är det helt vitt ute nu... snöar febrilt. Som tur är så sitter de dubbade vinterdäcken på. Hade oxå valt 195/65/15 om jag hade kunnat... överlägsna de 205/55/16 som sitter på nu. ___ "Lorem ipsum dolor sit amet ..." |
|
| Avundas er. Kom ut från bion igår, då låg det 1 dm snö på backen och det snöade fortfarande. Då skulle jag åka 3 mil hem med min 735:a Aut på mina 245/?/17 sommardäck. Snacka om att det var halt i nysnön. Tackar BMW för att de satte Anti-spin i 735:an. Väntar nu på att få hem mina vinterdäck så jag kan ut o sladda. Fast misstänker att Schnitzer-frontspoilern kommer agera snöplog eftersom bilen är sänkt. | |
| Ja det är kul med snön men inte så kul när jag satt i en trottoarkant med höger bakfälg = 3 hela fälgar kvar :/ | |
|
Har nu kört E39 för första gången i snöyra (ca 10 mil), hur stabilt som helst. Nya Nokian och ASC+T jobbar finfint. /Lazze Länk |
|
|
Kimzo tänk positivt, din 530iM slipper snöskiten ett tag :) När får du tillbaka lappen? Känns som det va länge sen den rök. /Lazze Länk |
|
|
Bara en liten fundering , Varför blir det ALLTID kaos söder om dalälven så fort det kommer lite vitt på backen??? /Mats |
|
|
Det blir det inte i östergötland , det är ett storstadsfenomen som jag ochså gärna vill veta vad det beror på. Bodde några år i göteborg och första halkan på västkusten transformerar om hela länet till dårhus , varje år vart jag lika förvånad över alla bilar som låg i diket och att "alla" skulle byta däck samma dag när jag lyckades fler veckor innan. Vad det beror på verkar ingen veta... Här i östergötland är första halkan av tradition ganska odramatisk , folk verkar fatta att man skall köra försiktigt , kanske är det stressen i storstäderna som gör att folk inte "hinner" byta däck förens det är försent ? "Att ge en vägsnigel fingret är som att kasta pärlor till svinen" |
|
|
Har en bekant som som var gummigubbe men minst 25år erfarenhet när han flyttade från Luleå till Sthlm, började jobba på Motordepån (BMW-trim,chip,styling,turbokonv,mm)Barkaby. Hans kommentarer om folket därnere, de var inge vidare på vinterväglag... |
|
Ras.mus |
Så kom det äntligen ett lager snö även här nere!! Så nu har man gjort en runda på idrottsplatsens stora parkering... ASC fungerar faktiskt förvånansvärt bra märkte jag. Man får ju prova hur bilen beter sig nu när det finns risk för halka! Skoj var det iaf! Fast med mindre bilar blir det ju lite mer kvicka rörelser, en rejäl sladd med min så kasar man en bra bit innan man får grepp igen! wadel: Kan bero på att det ex. i göteborg bor ungefär lika mycket folk som det gör norr om stockholm... hehe. :-) |
|
Rasmus : det kan du absolut ha väldigt rätt i , aldrig tänkt i de banorna .... :-) "Att ge en vägsnigel fingret är som att kasta pärlor till svinen" |
|
|
Kan rapportera att snön även nått hit ner till Lund. Var ute och körde innan och gatan är hal som is. Än har de inte hunnit salta... tur man har BMWn i säkert förvar i garage :) /// Olof - Überlegenheit aus Bayern - Länk |
|
|
Hmm,och här uppe i Umeå har vi igen snö alls bara kyla -20 för någon natt sen. Blir lite avis man vill ju ha snö så man kan köra lite skoter =) "Riktiga män luktar diesel" |
|
Ras.mus |
Ja, fan va de e skoj o köra skoter!!! Fast det blir ju inget sånt här nere, får bli nästa gång man är uppe o åker skidor... |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.