|
|
|
|---|---|
|
Är det någon på forumet som testat dessa lampor? Hur likt xenon blir det? Vad är priset? Tack på förhand! MVH MC | |
| Inget blir likt xenon som inte är det! Vissa lampor ger ett starkare ljus, men om du ställer den bredvid en med xenon ser det ut som ett stearinljus (ok, kanske litet överdrivet...). Dessutom har många av dessa lampor en tvivelaktig kvalitet, håller 3-4 månader vilket blir en rätt hög budget. Man får inte samma saker för 400:- som för 12.000:-. För övrigt tycker jag inte xenon ger någon jätteförbättring, det bästa är att det förstärker detaljer. | |
|
Naturligtvis blir det aldrig likt xenon, men blir det blått(vit) överhuvudtaget eller bara som en vanlig lampa? Hade det xenon på förra bilen och måste säga att jag tyckte det var oerhört bra. |
|
| Jag provade några sådana på förra bilen, men det var inte Osrams utan Philips har jag för mig... Ljuset blev liiite mer vitt eller blått, men samtidigt blev ljusstyrkan sämre... Utifrån såg det kanske något snyggare ut, men inifrån bilen var det bara minus med det... | |
|
Tycker oxå att dessa xenon look alike endast är ett sett för belysningsproducenterna att pungslå konsumenterna. Ruggigt dålig livslängd, sämre ljus osv. Däremot om man vil förbättra ljuset ordentligt ska man skaffa ett par philips vision plus. Satte in ett par av dessa på prov, blev förvånad vad bra dom var. Mina har jag haft sedan dec 2000. Kostade 300 paret. Billigare nu tror jag. |
|
| Håller med Player. Philips 30+ är bra lampor. Förvänansvärt mycket bättre än "vanliga" lampor. Däremot är förpackningen osedvanligt töntig. "Brings everybody home safely" med en liten dotter och en nalle och annan amerikainfluerad smörja... Fast det försämrar ju inte ljusflödet :-) | |
|
Hallå! Jag har Osram cool blue i min bil och det blev mycket bättre halvljus ibilen! Mycket vitare ljus,och kollar man på längre håll så kan det skifta i blått!Jag betalade bara 168kr/paret för mina,billigt tyckte jag!andra brukar ju ta ca 300kr Tack o hej Peter (Bmw 525i 24v-91) |
|
|
virus... Var köpte du dina lampor? Det går ju åt tre par och då är det inte intressant med 300:- paret. /Nybliven BMW-ägare 01-11-17 Mvh. Micke Olsson |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Elfa tar 110 st +moms www.elfa.se MVH Hasso |
|
Micke,jag köpte mina från Elkedjan!Dom hade inte hemma men dom beställde åt mig när jag frågade! Peter (Bmw 525i 24v-91) |
|
325Ci |
jag köpte mina på audi..hehe.. 225:- paret. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.