AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
663

Värde på en 740 -97?

in
6
innova
740 iA -97
735 iA -89
518 i -90
Funderar på att sälja min 740 iA -97 och undrar vad man kan
räkna med att få ut för bilen.
Bilen är svensksåld med (garanterade) 12.900 mil.
Fullservad på BMW. En ägare före mig samt nästan fullutrustad
inkl. BMW's 18'' splitfälgar. Skicket är nästintill nyskick.
Fa
217
Fartglad
BMW M5 2002
Bara nyfiken...bilen har haft en ägare innan dig. Hur kan du vara säker på att milen är garanterade? Bara för att den skulle vara sv såld? Tror du inte att sv sålda bilar skruvas tillbaka?
Bara reagerade lite, då ingen kan garantera en mätare för mig, om jag själv inte köper bilen helt ny. Vare sig den är sv såld eller import.
Syftade på meningen "...är svenskåld med (garanterade)..."
Svårvärderad då det inte speciellt bra drag efter e38or numera, speciellt de innan faceliften. Testa dig fram, kanske börja på 120KSEK? Vad säger du själv? Låga mil, utrustningsnivån och att den är svensksåld är plus, minus för att modellen i sig är svårsåld, relativt högt bränslepris fn och att vintern inte är den bästa årstiden generellt att sälja e38 skulle jag tro.

/Simon
andha45
Jag håller med simon_en.

Om bilens historik kan kartläggas bör miltalen kunna garanteras så det är upp till säljaren att övertyga en tvivlande köpare... är bilen köpt på en auktoriserad BMW-firma i Sverige (el Tyskland) med kvitto på mil + såld ny där och servad där är den knappast skruvad så länge man är andra ägaren och inte har låtit skruva själv.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.