|
|
|
|---|---|
|
Prövar här också. Har en 5-serie 525iAT - 93 men det sitter väl samma värmare i 7 serien? Orginal webasto alltså. Värmaren vill ej starta. Det klickar från reläer och surrar bland instrument, men värmaren går inte. Aus blinkar. Fläkten går bara med nyckeln i radioläge. Tycker inte glödstiftet ser så värst slitet ut. Kör man värmaren ett tag och tar ut det är det inte varmt. Vad kan det vara för fel? Jag har hört att det kan va batteri, glödstift, bensinledning m.m. Men vilket tror ni på? Ni som haft problem med era värmare, vad var det för fel och hur betedde dom sig då? Mvh Johan | |
|
Kolla stiftet genom att sätta det direkt på batteriet.. akta bara fingarna för det blir varmt på 2sek. Annars kan det vara styrboxen=dyrt, spänningen mäta multimeter, säkringen på den. Tänder den inte då så vet jag inte. mvh / Lars Det är aldrig för sent att ge upp. |
|
| Hur ska jag sätta stiftet direkt på batteriet då? Räcker det med att sätta det på pluspolen? | |
|
nope ta en vanlig kabel från minus och sätt den runt gängerna och sen plus på pinnen i mitten, som sagt håll inte i den! för den blir varm. mvh / Lars Det är aldrig för sent att ge upp. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.