AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
742

Bysthållare,Skydd mot stenskott?

Njuren
Hej! Ja tittade lite på skämtbilderna pch såg att det fanns bilar med "bysthållare". Nån plastliknande form som passade på fronten av bilen.Är det skydd mot stenksott?? Alternativ för stenskottsrädda avställare??

BMW - i nöd och lust?
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Ja,det är folk som är sjukt rädda om sin front...kan ju smälla in en fluga eller två vid någon vansinnig åktur under en solig sommardag ;)

Tja, egentligen så är det väl mest för rena utställningsbilar eller dyl...Kan aldrig tänka mig att detta används på "vanliga" bilar...Ser vansinnigt ut.

Mvh Janne.
Pl
1.902
Player
BMW 420d M-sport
Det är löjligt vanlig i Usa.

//Player
Ras.mus
Är väl en sån sak som ger status i vissa kretsar...

Folk vet vad en sådan i läder kostar och då helt plötsligt blir det kul att ha en sån.
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Det blir säkert modernt här osså :)) På 70 talet kastade det Behåar till höger och vänster och idag har "alla" det.
man fick ju träna in enhandsöppnandet igen :)

///MVH Hasso
Länk
Visa användare
1.223
foppa
325i coupé -93

BMW CS #05607
Jag skulle gärna köpa en sådan och använda vid långa turer på landsväg. Helt perfekt anser jag så slipper jag kosta på 120-200 kr att tvätta bilen från flugor då jag kommit fram till resmålet.
Dessutom slippa stenskott är ju bra så man slipper lacka om huven som inte är så billigt. I stan skulle jag dock aldrig använda en sådan. Håller med om att det är inte snyggt att ha en sådan monterad. Kanske man kan måla bysthållaren i samma färg som bilen så ser det lite bättre ut.

///Foppa
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.