|
|
|
|---|---|
Njuren |
Hej! ja får ett intryck av att BMW i SOLNA har de billigaste Beg-BMW i landet? Av alla aukt BMW-firmor då.Nån anan som tycker det?Och de verkar som de lägger ner bra med tid på att få in bra bilder på sina bilar?Ställer alla bilar i samma hörna för ett foto.Bra o handla där,Pruta lite`? Mvh Njuren BMW - i nöd och lust? |
|
Jag kan garantera att de inte lägger ner lika bra med tid på de reparations och servicearbeten de utför på kunders bilar , några av de mest pinsamma och klantigaste fuskreparationer jag sett har bmw solna gjort. skulle inte handla så mycket som ett ruttet lingon där , oavsett priset , slarvet , nonchalansen och inkompetensen är helt enkelt för grov för att man skall våga ha nått med dem att göra. "Att ge en vägsnigel fingret är som att kasta pärlor till svinen" |
|
|
Jag har samma erfarenheter av bmw solnas verkstad som wadel. Tyvärr. Säljarna jag kommit i kontakt med där har dock varit trevliga. |
|
|
Hmm... låter oroväckande. En bekant håller precis på att skriva på avtal för en (beg) 318i -03 från BMW Solna. Har iofs kollat igenom bilen noga och det verkar inte vara några uppenbara fel. Några stenskott som skall fixas bara. ___ "Lorem ipsum dolor sit amet ..." |
|
|
Solnas verkstad är tyvärr ingen höjdare. Haft en del krångel där, likaså bollmora. Sagt flera gånger men tål att upprepas. Har ingen erfarenhet av bilförsäljningen dock men de verkar vara av den trevliga skaran. Den trevliga skaran av bilförsäljare iofs. =) MVH |
|
|
Jag har bara positiva upplevelser från mitt bilköp på BMW Solna, visserligen ny bil, men ändå. Kan varmt rekommendera Johan Höglund, han sitter på Mini avdelningen men kan BMW jävligt bra också och är mycket trevlig och hjälpsam. /bfg |
|
Jirar |
Frågan gällde ju inte verkstaden. Bilförsäljningen är ju en helt annan avdelning,finns säkert dom som är väldigt nöjda med verkstan också. Tyvärr så skriver man mest om vissa saker när dom strular, aldrig om hur bra det gick på verkstan eller att dom har gjort ett kanon jobb den gången man haft bilen inne där. Bones tycker inte att du behöver vara ett dugg orolig bara för att nån här tycker att verkstan är dålig. |
|
Jirar: Om man köper en begagnad bil så tycker iaf jag att verkstan spelar in eftersom man förväntar sig, kanske felaktigt, att en genomgång gjorts på bilen. I mitt fall struntade jag t.ex. i att testa bilen hos exempelvis motormännen innan jag köpte den eftersom jag inte kunde tänka mig nåt annat än att en sån stor återförsäljare som Solna har en fungerande verkstad som gjort en nogrann genomgång redan. Naivt eller ej, så var iaf fallet. Så jo, jag tycker nog att det spelar roll att verkstan är dålig när man köper en begagnad bil. |
|
|
Tycker ochså verkstaden är viktig , hos Aukt. handlare förväntar man sig en 100% genomgången bil så att man slipper M-test och kan känna sig trygg i köpet. "Att ge en vägsnigel fingret är som att kasta pärlor till svinen" |
|
Njuren |
jaså.......ja bara tänkte bor i skåne så ifall man skulle köpa en e39 md M-paket där kanske man inte borde?Alla bilar stämplade med solna i serviceboken dvs.... Men är de billigast? BMW - i nöd och lust? |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.