|
|
|
|---|---|
| hej...har en -87 735 som jag bytt converter i ,,,för de va nån som sa att de skulle jag göra...för den drog inte på nån växel...nu när den e bytt så händer följande...den drar lite i början..sen slutar den dra helt....va kan de va??...nånsom vet | |
| Kolla oljenivån. Jag hade lite liknande problem med min innan jag hittade rätt nivå. Lådan verkar vara ganska kinkig med nivån. Kör bilen i ca 10-15 min innan så att du kan kolla varm nivån. | |
| när vi bytte converter å tömde lådan på olja...fick vi ut ca 7 liter,,,,,,,,,låter lite väl mycke eller........ | |
|
Då kommer en intressant motfråga. Fyllde du i 7 liter när du var klar? Är du säker på att du fick in convertern så långt så att den högg tag i oljepumpen? |
|
|
jo fyllde i det som jag fick ur...trodde de skulle va så? jo de e klart att den sitter rätt.. |
|
|
Passar man inte in convertern exakt på lådan så kan man knäcka pumpdrevet inuti den,sitter spår på convertern som ska in i pumpen,,brukar vara lite vrång att få på dom sista 4-7mm när man ska trycka lådan mot motorn om den har hamnat fel,,då kan den dra typ ut ur garaget för att sen inte dra alls,,..........(EGEN ERFARENHET SOM TALAR).. Dressa |
|
Ug-Lee |
om man byter konverter så kan det häna att den nya är tömd på olja, så 7 liter är inte överaskande, normalt får man ut 3-4 liter via sumpen |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.