AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
897

växelåds problem...

Visa användare
9
vonsan
735 ia -87
hej...har en -87 735 som jag bytt converter i ,,,för de va nån som sa att de skulle jag göra...för den drog inte på nån växel...nu när den e bytt så händer följande...den drar lite i början..sen slutar den dra helt....va kan de va??...nånsom vet
In
799
InfiniteObscurity
E61 520d -08
F11 520d -11
Kolla oljenivån. Jag hade lite liknande problem med min innan jag hittade rätt nivå. Lådan verkar vara ganska kinkig med nivån. Kör bilen i ca 10-15 min innan så att du kan kolla varm nivån.
Visa användare
9
vonsan
735 ia -87
när vi bytte converter å tömde lådan på olja...fick vi ut ca 7 liter,,,,,,,,,låter lite väl mycke eller........
To
49
Tommy The Polish Man
745iA -86
520i -00
Då kommer en intressant motfråga. Fyllde du i 7 liter när du var klar?
Är du säker på att du fick in convertern så långt så att den högg tag i oljepumpen?
Visa användare
9
vonsan
735 ia -87
jo fyllde i det som jag fick ur...trodde de skulle va så?
jo de e klart att den sitter rätt..
Visa användare
133
Dressa
850i -91
Passar man inte in convertern exakt på lådan så kan man knäcka pumpdrevet inuti den,sitter spår på convertern som ska in i pumpen,,brukar vara lite vrång att få på dom sista 4-7mm när man ska trycka lådan mot motorn om den har hamnat fel,,då kan den dra typ ut ur garaget för att sen inte dra alls,,..........(EGEN ERFARENHET SOM TALAR)..

Dressa
Ug-Lee
om man byter konverter så kan det häna att den nya är tömd på olja, så 7 liter är inte överaskande, normalt får man ut 3-4 liter via sumpen

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.