|
|
|
|---|---|
|
Hej jag undrar vad bilprovningen säger om att inte dörrstoppet fungera på föraplatsen. blir det en 2 ? Mvh Masso | |
|
Vad menar du med dörrstoppet? Dörrlåset och säkerhetsspärren ska fungera, annars blir bilen underkänd... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
jo när man öppnar dörren halvt så ska det finnas ett hack och sedan så kan man ju öppna döreen helt.men på min dörr funkar inte det. Mvh Masso |
|
|
Dörrstoppet är det som stoppar dörren från att flyga fram över skärmen när man öppnar dörren. Sitter mellan övre och nedre dörrgångjärn på E34 (och många fler bilar). Riktigt så illa är det inte, men dörren tar i skärmen utan dörrstopp (om det är bortplockat eller helt sönder). Jag kan inte så mycket om SBP som Jeppe, men jag tror inte du får ombes på en sådan grej. /Kidde BMW - the ultimate drug... |
|
|
Dörren på E34 kommer inte mycket längre utan än med dörrstopp, det finns ett mekansikst stopp i gångjärnet. Och jag kan inte tänka mig att det resulterar i någon anmärkning, men Jeppe kan säkert ge ett korrekt svar. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Ok Tack så länge. Mvh Masso |
|
|
Det är alltså inte dörrstoppet utan säkerhetsspärren det handlar om (även kallad andralåsning), och bilen ska bli underkänd om den inte fungerar... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
bustorp |
Är det verkligen samma sak Jesperado o Masso pratar om? Vad har dörrstoppet med trafiksäkerhet att göra? Det är ju bara en hjälp för föraren så att dörren håller sig öppen på s a s trekvart medans man kliver ur o i. Andralåsningen sitter väl i dörrlåset? BMW är inget man bara äger - man har det i blodet på något vis! |
|
Jag är osäker på om han menar dörrstoppet eller dörrlås/säkerhetsspärr...? Dörrstoppen är ingenting som kontrolleras... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.