AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
456

M5 -87 köp!!

Är jag dum som ens tänker tanken att köpa en begagnad "M5" -87!? Det är en M535 E28 som är komplett ombyggd med S38 (635 CSI) samt ställbart chassi!? Bilen går mycket bra och har full historik samt är mycket välvårdad.

Går det att få denna bil godkänd av SBP och reggad som en M5 eller ska man fortsätta fulbesiktiga?
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Tyvärr kan du nog glömma att få den reggad som en m5a. Det är nog bara att fortsätta besiktiga som vanligt (?)
Mmm... Jag vet hur jävliga BMW är på intyg mm till ombyggda bilar men grejen är att alla delarna som sitter i den här bilen kommer från en 635 CSI dvs är samma som i en äkta M5 E28. Iofs så "medföljer" en sbp-kontakt i köpet men det vore ändå trevligt om man kunde åka "ärligt".

Det här är den absolut roligaste BMW jag kört och då räknar jag med M3 E30 m chip+avgas, M3 E36 3.0/3.2 samt M5 E34 båda motorerna...
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Hehe jo låter som en trevlig bil men tyvärr får du nog svårt att få den helt godkänd som en m5 e28. Jag tror det är dött. Men har du en gubbe på sbp så är det inga problem ändå :)
KÖP! Om kontakten medföljer, lite mutning här och där på ett eller annat sätt!

Support Your Local Big Red Machine!
-or else-
NOMADS FINLAND
Jobbigt läge .. det skulle ju vara helskönt att ha en M5 e28 dom är ju inte direkt vanliga.. går det inte att få tag på papper från en smälld m5 då?
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Att ta papper från en smäld bil ska man nog passa sig för, åker man dit så åker man nog dit ordentligt. Gäller ju att få chassi nr och hela skiten att stämma.

Men har man en kontakt är det lungt :)
Vad är det som är samma i en 635CSi och en M5?
Motor mm...

Grusse
"Janne2"

Det är M635CSi dom snackar om, den har samma motor som M5 E28.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.