|
|
|
|---|---|
|
Har en lampa mellan mätarna på min 525ix... Kollade lite i min tyska instruktionsbok och det enda jag kunde utläsa var att när den lyser med fast sken så är systemet defekt. När den blinkar så har det nåt med vägens beskaffenhet att göra men... Om någon vänlig själ som har lust att förklara vad det betyder när den blinkar eller lyser så vore jag tacksam! Ska/brukar den blinka nångång? (Antar att den inte ska lysa så länge grejjerna inte är trasiga?) | |
|
Vad står det på den, eller hur ser den ut? Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Lyser den med fast sken är nåt fel! Kan dock även vara tillfällig störning, då räcker det att stanna, stänga av och starta om. Blinkar den under körning är det halt! Bakre "diffen" har elektrisk styrd spärr som aktiveras och samtidigt blinkar lampan. |
|
|
Det är som en triangel med en ring/pil runt... Som jag förstått så har samma lampa i en bakhjulsdriven nåt med Antispin att göra...frågan är vad den betyder i en 4wd som min? |
|
| Aha då vet jag, tackar för det! | |
|
keihin> Diffsystemet på din bil är hydrauliskt. Kolla så inte hydraulröret som går längsmed högra spraklådan till bakaxeln inte är av någonstans, det hände nämligen mig på min gammla IX:are och det var ett j-vla att byta. |
|
|
moose> okej, det ska kollas upp! men lampan lyser ju aldrig...blinkar bara när det spinner..å när den blinkar så spinner bägge bakhjulen... men det är alltså en hydraulisk spärr som går i när lampan blinkar? |
|
|
Köpte mig en 525iX idag. Och den här lampan börjar lysa en stund efter att man har startat bilen... Kan man köra med den lysande eller måste jag fixa det?? Vad förlorar jag på att inte laga den... ? VAd ska ja börja med att se på för att leta felet??? mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.