|
Sida 5 av 50
|
|
|---|---|
| Caspar: kompisens T4 toppade knappt 245 efter över 2 mil med fullgas! Du måste ha drömt! | |
|
varit uppe i 260 km/h med min m5 vågade inte mer var mörkt och dåliga däck var tvungen och testa om de gick spränga 250 km gränsen! och de gjorde de väldigt lätt :-) Bmw är beroendeframkallande BMW=Beutiful More Women |
|
|
290 med s80 t6 Chippad :P Feting :P |
|
|
76 |
|
| ... | |
|
låter som en del önsketänkande i denna tråd, men vem vet. En S80 som toppar 290km/h låter inte troligt! |
|
| Var det mätar fart då med S80 T6'an? Går inte Volvos mätare till max 260km/h....? Om det var GPS mätt tror jag inte en sekund på det. | |
|
Man skall komma ihåg att nästan utan undantag visar bilars hastighetsmätare för mycket. Och ju fortare det går ju mer fel visar mätarna. Man kan med stor säkerhet säga att felvisningen är minst 4-7 kph vid 100 kph. Det torde innebära att felvisningen är åtminstone 10-20 kph vid 200. Två exempel: - Den Austin Cooper S -64 jag hade 1970 visade ca 50 kph fel vid 170. Dvs den visade 220 vid 170. Men sitter man ca 1 dm ovanför vägbanan är det inte lätt att märka det. - min 3.0S -72 visar numera åtminstone 25 kph för mycket vid 100 kph. Inte undra på att jag tycker att det går lätt att få upp den i 225 kph trots att den gått 66.000 mil. Den går alltså då troligen inte mer än 160-180 kph. Och inte undra på att jag tyckte att alla förare körde som galningar innan jag upptäckte att jag inte körde 95 utan 70 och att jag inte körde 75 utan någonstans runt 55-60. Numera när jag ligger på mätarfarten 120 hänger jag med bättre i trafikrytmen vid 90. Per L |
|
|
200km/h 320-85 190km/h Toyota Previa 160km/h 245a |
|
|
M Femman & Bayrischemotor: Näe, det var ingen dröm, vi var dessutom 2st T4'or som körde detta race och båda hade 268 som mätartoppfart. Givetvis var inte detta verklig fart!! Enligt färddatorn "ljög" mätaren ca 7% vilket ger 268 * 93% = 249km/h vilket jag tror stämde hyffsat.. Som sagt tidigare, turbobilar skiljer sig väldigt mycket mellan exen och T4'an är definitivt inget undantag, snarare tvärtom. Jag har kört ett antal sådana och mitt ex var den absolut bästa, en del andra T4 åkare som provade den fattade inte att det var en otrimmad orginalare. Jag hade nog RIKTIG tur som fick detta ex (hängde bla av en chippad T5'a med den :-) ). Fast jämfört med M'en... he he, så är även den en riktig hink.. /Caspar Bilen: Länk Hemsa: Länk |
|
| Caspar. Köpte du T4:an ny? Annars är risken stor att den inte var original. En kompis till mig sålde en S60 T5 med chip utan att informare köparen om det. | |
| Precis vad jag tänkte på. | |
|
Jag plockade ut bilen själv.. Faktiskt en av de första (1998-01). De första var lite råare i karaktären och det passade mig utmärkt, faktiskt den bil som presterat mest över förväntan. Visst är BMW bättre (eller nåt?!) men förväntningarna var skyhöga innan första.. /Caspar Bilen: Länk Hemsa: Länk |
|
|
Inte undra på alla Dödsolyckor man läser i tidningarna....250, 280 ...på svenska vägar....Ja, jag gillar fart med.....Men, försöker numera hålla det höga tempot söderut NÄR VÄGARNA TILLÅTER DET! Här hemma så har man nog kört dubbel motorvägsfart. Men skäms mera över det än är stolt. Att ha som mål att köra i 250-300 km/h på svenska vägar är ett bevis på att allt inte står rätt till i hjärnkontoret. Man blir lätt en mördare på vägen och ställer till med sådan sorg så det går inte att beskriva! Nä, tänk Er för INNAN Ni testar Era bilar och gör andra familjer föräldralösa! Vill inte moralisera över någon, men ett varningens finger är behövligt till denna tråd! Förresten, svaret är ca:260 mätarfart...........Jag vet.....sjukt...Dock INTE i sverige..pust.... |
|
|
Där kom den första! Andra lär följa. :) |
|
| Jag satt också bara och väntade på moralpolisen! ;) | |
bmw alpina b3 |
tyckte 240 var mycke men nu ser man att vissa har kört över 300 imponerande ska testa min alpina i sommar borde göra 280-290 mätarhastighet |
|
Kompis -Av med halva benet Arbetskollega - Allvarligt skadad, nästan blind Svåger -Dödsolycka Släkting - Ansiktsförlamning Hustruns arbetkollegasfamilj - Svårt trafikskadad Moralpolis? Jag älskar bilar och fart lika mycket som någon annan. Det sätter dock sina spår när man varit med och sett lite resultat av fart och vansinneskörning! Ja, jag har kört fort i sverige med. Men resultatet kan bli förödande! Tror inte att det är hela världen att testa bilen lite (Även över körkortsindr. hastigh.= + 30 över tillåten hastighet) om vägarna är fina. Men att köra i 250 -300 kan inte vara vettigt om man respekterar andra människors rätt att leva! ALlt annan snack är Bullshit! Kör i Tyskland o roa Er istället! Det är riktigt kul! Vägarna tål det och bilarna som både Ni o jag har tål det OM trafiken tillåter det.... Skrämmande att läsa om allt hastighetsvansinne på vanliga vägar -Man känner ju igen sig själv i den åldern...Var inte ett dugg bättre själv...... Ha en trevlig kväll! |
|
bmw alpina b3 |
så vi får köra ihjäl folk i tyskland 528-an eller(men inte i sverige |
| Snälla BMW Alpina- Det ÄR SKILLNAD på deras vägar. Sedan så tycker jag inte att det är ok att köra i 300 km/h från Kiel till Stuttgart non-stop. Såg förresten några som körde ihjäl sig i Tyskland med.....Ingen vacker syn! Sunt förnuft Man! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.