|
Sida 31 av 50
|
|
|---|---|
Juhas 530i |
190 på en 50 sträcka (en 460 meters bro i Helsingfors), bilen var en M3 97:a Mvh Juha |
|
Tror jag har ett annat hastighetsrekord... Jag har parkerat ifrån polisen, hastigheten var alltså 0 km/h när jag villade bort dem. Kommer inte ihåg vilket år det var nu, men det är nog en 15 år sedan. Jag var på väg till Uppsala i företagets vita Volvo 745. Håller ca. 120 - 130 på 90 väg, det är väldigt glest trafikerat. På höger sida noterar jag en lucka i den massiva väggen av barrväxter, hinner få en glimt av vad som finns i gläntan när jag passerar och ser nosen på en polismålad Volvo 240, hinner tänka en del ord samtidigt som jag ser Volvon komma krängandes med blåljusena på ut på vägen. Jag har ju hunnit en bra sträcka utan att öka hastigheten och polisbilen försvinner bakom ett par kurvor. Samtidigt dyker det upp ett litet samhälle, detta är innan E4 byggdes om. Utanför en mack ser jag en exakt likadan bil, och det är ledigt på P platsen bredvid. Jag kastar in bilen, och rusar in på macken och ställer mig bakom ett tidningsställ. Jodå polisbilen kommer farandes och ställer sig bakom de två vita 745'orna. Kommer inte ihåg hur länge de stod där, men bakom tidningsstället kändes det som en evighet. Sen gled de äntligen vidare, jag köpte en dricka och spankulerade omkring i samhället en trekvart innan jag vågade fortsätta norrut, i ett lagligare tempo kanske skall tilläggas. =) /Fredrik |
|
|
240 enligt mätaren på min Celica T-sport -01. Känns som denna tråd är lite fiskehistoria-varnad hehe.. 70% sanning i en del inlägg. :-D |
|
|
Haha vilken historia Fredrik M =) 281 km/h med en M5 e34 190 km/h med min 320 och 195 km/h i uppförsbacke med volvo 940 T -- DTM system och rak 6a ;) |
|
Amethyst |
Ska fixa framvagnen imon och sedan ska jag nog upp närmare 120kmh illafall BOOM BOOM BASS |
|
jag måste vara den som kört långsammast med min 540, 180km/h är det enda jag mäktat med. Gillar ffa acceleration, inte topphast. Sen är det ju så att fart + närhet till marken + öppen kaross = fartupplevelse. Jag trillade av en Yamaha RS1 i 110km/h iförd fristads snickarbyxor. Den fartupplevelsen på asfalt, ut i diket och vidare ut på åkern var enorm. Helt fantastiskt sjukt. Ni som har åkt omkull på MC vet nog vad jag menar. Spelar ingen roll om ni kör 290 med en saab v4, vill ni känna på fart räcker det med att köra 110 på E4, öppna dörren och hoppa ut... jag har prövat ;-) Ps. Det är inget jag rekomenderar, skaderisken är överhängande Ds. |
|
| OJ raksträckan, du har tur att du kan skriva det här, låter som en upplevelse iallafall jag vill slippa ;) | |
|
jaaa.... det är inget jag tänker göra om. Klarade mig med lite ärr i handflatan och på underbenet. Kicken var enorm, jag var helt väck i flera timmar. Vägrade åka ambulans utan ringde på en kompis som fick hämta mig. 1 timme (!) tog det att rensa såren med tandborste (sant!) och det kändes knappt alls. Mitt inlägg syftade inte till att påstå att jag var cool och häftig, kanske mer som tankeställare. Jag jagade lite den där känslan av att det gick utav h-e vad jag än gjorde, men ribban hamnar högre och högre. Rätt vad det är så går det inte längre. I min värld är det så att varje gång man kör fortare än förut så är man nybörjare, det finns ingen erfarenhet att gå på. Jag vill gärna köra 300km/h - på bana - med 4-punktsbälte... Usch, vad tråkig jag låter! glad sommar! /Fredrik |
|
|
260km/h me min gamla Audi S2 540:in har jag ej fått "läge" att prova än..=) Återsår att se.. |
|
|
Raksträckan: Måste bara fråga; hur gick det till när du "trillade av"? För att bidra till tråden: Åkt med: 275 på mätaren i en Audi S4. Kört själv: 190 med Volvo-turbon jag hade tidigare. |
|
|
jhoony: Som det brukar, ren och skär idioti! Sen kanske "trillade av" var en skönskrivning. Satt bakpå och min goda vän körde så fort det gick från Vadstena till Linköping - och då menar jag så fort det gick. Efter utgång ur rondell till 90 sträcka, gasen i botten, upp på bakhjulet och vips... överslag. Faktum är att då jag vred på huvudet och insåg att jag satt 30-40 cm ovanför asfalten så släppte jag honom och lät det gå som "han ovan" ville. Jag tror baklyktan redan var borta då... hehe... inget jag är stolt över direkt. Givetvis finns det en lång historia om varför jag satte mig därbak, men det spelar ju ingen roll. Oavsett så har jag lovat frugan att hålla mig till 4 hjul eller mer hädanefter ;-) Numera kör jag med typ-A stuk istället... skit i hastigheten, se bara till att ligga först! "Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?" / G Carlin Ha't /Fredrik Det är aldrig för sent att ge upp! |
|
|
Hmm... raksträckan: Låter som taget ur en film att trilla av en båge i 110blås o klara sig ur detta med ENDAST ett par ärr!?!? Inte så att du jobbar på Fristads?? ;) Vet en kille som for av vägen, iofs i 180-200 (ingen vet xact) knyck med hoj, träffa inga hinder, bara av vägen, ÖVER diket, och ut på en åker..... Fanns inte ett ben i kroppen som var helt....inte ett organ som ej var mos... Och han HADE ett säkerhets-skinnställ....dog på fläcken. Med 325'an har jag kört 240km/h (ok då...238)....måste ju testa ifall den går i utlovade 240km/h....o det gör den nog....men inte värt plåga bettan... Likaledes åkt hoj i 240km/h...tack o lov trilla jag ej av :) /Fixer |
|
|
Fixer: Ja, det hade blivit en schysst film. Men det är garanterat sant. I mitt jobb får jag in alla motorcykeloffer i området och det ser ofta för j-ligt ut. Undersökande kirurg tittade på mig och sade "inte ens lam...". Jag hade otrolig tur. Jag är inte religös, men det var nära att jag blev det den gången. men jag tror att det var en "once in a lifetime" så därav blir det 4 hjul i fortsättningen. over and out /Fredrik |
|
|
Det går att vurpa med hoj i höga hastigheter, se bara på roadracing killarna som ligger och kanar på ryggen några hundra meter och sen går därifrån. Problemet är att det finns så mycket att slå sig på längs med vägarna. Och nu sätter de upp sådana där vajjerräcken, som gjorda för att strimla en motorcyklist. Fixer: Killen du berättar om har förmodligen blivit mosad när han passerade diket och sen börjat tumla ute på åkern. Jag har själv vurpat och klarat mig med en öm axel och handled, men då gick det inte speciellt fort. Fick sladd i 30 - 40 knyck, lyckades parera ett par gånger, men när grusen på asfalten som var orsak till det hela tog slut så greppade det ordentligt och jag fick en highsider. Man kunde se märken efter min klack tvärs över tanken. Jag hamnade på rygg en 5 - 7 meter från hojen som låg och puttrade på sidan. /Fredrik |
|
|
Jo visst går det att vurpa i höga hastigheter o klara sig bra med skinnställ. sålänge man som sagt ej slår i ngt...det ser man ju tydligt i tex. roadracing. Killen lär tumlat runt rejält, skinnstället var helt...men inget inuti det tyvärr. Den som oppfann vajjerräcket lär själv Ej varit motorcyklist, fiif***n för att åka omkull med hoj o in i dessa räcken....strimlor som sagt...ryser. /Fixer |
|
| 255 mätarfart i 540n.. | |
|
Jaha... Försökte toppa min tidigare ägda BMW 518 -75...jag gav järnet och nådde den imponerande farten av ca:100 blås...därefter började bilen sjunka i fart och ville hemst gärna svänga väldigt mycket åt vänster...blå höll i ratten tills jag kom hem...ca:500meter klev ur och spanade på bromsskivan och blev helt förskräckt!!! Den var suuuper gul lite åt vit hållet...trodde att bilen skulle ta eld!!! Nuvarande BMW 525i -91 har endast vallats i ca. 140 blås eftersom diverse orsaker har satt stopp för högre hastigheter utan livet som insats... *suck* Farsans LB. reggade 4-växlade 245 -80 eller -81 minns ej...skrämdes upp i ca:190 blås enligt mätaren...i en extremt lång och lite krokig nerförsbacke i hasorna på en polares Audi GT...när polaren stannade var han imponerad av att 245:an kunde haka på...men jag var mest imponerad över att motorn inte sprängdes i bitar... =p ...bilen fungerar för övrigt ännu idag =) ...men mer än 90 blås vill man motvilligt köra idag...när man hör hur motorn varvar redan då... =/ Farsans 4-växlade MB200 -86 kördes i ca: 190 blås varje morgon på väg till jobbet under några veckor... |
|
|
120 på mätaren med en valp. (Den gamla terrängbilen) /Fredrik |
|
|
Har väl kanske varit uppe förut i denna tråd... Länk /Udo Dirkelsniff Länk |
|
|
Har varit upp i 230 pa mätaren i 3.0:an och hade 1500 rpm kvar att ge. Tänkte bottna men jag fegade ur :( Bilen gick klockrent inga vibrationer osv, har 16" däck och nya lite sportigare fjädrar/dämpare samt 5 växlad lada vilket naturligtvis hjälper. Det lät förstas en hel del. Har kollat hastighetsmätaren i bänk och da visade den 10 för mycket i 200. //Johan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.