|
Sida 29 av 50
|
|
|---|---|
| Måste vara fullt på 5ans växel (midsommar 2002) ca 12-14000rpm utan hjälm med Yamaha YZ-250 med skjuts, gick i 120km/h + och var rätt farligt. Vet ej promillen men minst 1.0 iallafall, relativt vårdslöst och dumt hur som helst, kommer aldrig att göra om det !!! | |
|
John C: jag trodde inte att det skulle gå att sänka nivån mera men ditt förslag har ju tagits på allvar...... Hur fan kan man skryta på ett offentligt forum att man kört på fyllan???? Kan inte nån moderator radera denna tråd nu!!! Mats BMW CS #5847 |
|
|
Japp, det är starkt vågat faktiskt. Rattfylleri anses här som ett såpass grovt brott att allt annat tillåts. Det är visserligen det vidrigaste trafikbrottet men man får sätta saker i perspektiv ibland. Förstå mig rätt men många här verkar anse att det är värre att köra med 0,4-0,5 promille än att ligga och pressa 240+ på motorväg. |
|
|
pruttgas: jag tror att rattfylleri skapar fler olyckor än att köra snabbt. |
|
|
240 på svinrakan ut mot Arlanda kl 03.00 på en Söndagmorron.Polar hade lånat en Merca 500. BMW e lag |
|
|
bag: Men gör det automatiskt allt annat tillåtet/beundransvärt? |
|
|
pruttgas, det är i princip alltid värre att köra med alkohol i blodet än att köra vårdslöst och snabbt fast vid sinna fulla sinnens bruk. Dessutom vill jag tillägga att de som inte blinkar hör också till en värre företeelse än att köra för fort, jag riktigt hatar de som kör sävligt och bara kör ut i korsningar eller konsekvent vägrar att använda blinkersspaken. |
|
|
Jag skulle behöva ändra mitt inlägg. Var idag på Saab och testade "nya" 9-3 Aero sportkombi. Bra med öss i den (jämfört med min gamla 320) 240 på rakan fick jag upp den i. 2.8 liters v6 med turbo på 250 hästar. |
|
|
pruttgas: det är klart att det inte berättigar att köra vårdslöst. och beundrandsvärt nej. men det är roligt och enligt mig okej under rätt förutsättningar. håller med frifart om att de som har ett mer allmänt trafikfarligt beteende som borde stoppas. har varit nära att bli prejad på e4:an två gånger. ena gången vid en påfart av en äldre man och den andra gången av en genande lastbil. mittbariären var inte långt borta när han fick se mig. slutsats: trötta och gamla förare som är farliga är en fara för andra. medan de som kör fort på en tom motorväg främst är en fara för sig själva. |
|
|
Det som egentligen är hela min poäng är att det tjatsas om alla fortkörare mendan man blundar inför de som är osäkra förare och därför ofta kör långsamt. De struntar konstant i att blinka, svänger höger och vänster samt byter fil plötsligt, vinglar i trafiken, men det är ingen som reagerar för de kör ju långsamt och det är bra. Många olyckor beror just på människor som sitter och kör sakta, leder till farliga omkörningar med krockar, eller klassikern Asta 67 sitter med sin opel och kör i 80 på 90 väg, Allan ligger bakom o ch är irriterad för att hon inte går åt kanten lite så han kan köra om, men hon vägrar. När Allan sedan ska köra om gör Asta en vänstersväng och olyckan är ett faktum. JAg kan säga att det värsta jag vet är folk som ska till och svänga men de gör inget tecken så man fortsätter att cyckla eller gå bara framför dem bara och de reagerar som vad håller du på med och ser helt arga ut. Sist det hände gick jag fram och skrek framför MAN BRUKAR BLINKA !!!! nästa gång kommer jag att gå fram och slita upp förardörren så får vi se vad som händer. MAn kan tycka att jag är överdriven men jag har faktiskt blivit i princip påkörd närapå 10ggr de närmaste månaderna så man är lite småförbannad på dem. |
|
|
Högsta hastighet i bil: 237 km/h i min 328iM på motorvägen ut från Hamburg en varm natt sommaren 2005. Sen gick den inte hårdare =P //Snowstorm ~It's not just a car, It's a lifestyle!~ |
|
|
Mätarn ut med min 535, (ingen spärr)... Men det fortaste är nog ca:270km/h mätarfart med polarns M5:a... //Joni M-Power... |
|
|
300 på mätaren med en 993 bi turbo The Seven Series...Cause I ride with pride! |
|
|
Drog upp min 328i coupe i ca 220 idag/natt,,snabbaste ja kört hitills,,,adrenalin :D |
|
Hans Andersson |
Tja på Cykel 65kmh Moped 110kmh Audi 80 88 1,8I 180kmh, Audi 100E 88B 1,8I 190kmh BMW 728IA 86 E23 200kmh Saab 900T 87 med höjt laddtryck 245kmh Ambulansen framför gick in till sidan i 180kmt trots blåljus påslaget vi körde om ! Dumt men ändå gjort är gjort ... hea |
|
Min trimmade Toyota Supra -92 MarkII +300hk blev det 280km/t Sundsvall-Timrå. Lånad Mercedes 5,8 BOSARD (SL cab) från arlanda till uppsala 246km/t i snitt vet inte vad det gick som fortast. men jag hadde säkert en puls på 200, tror att motorn var på 500 eller 600 kusar, det är nog det värsta jag har kört utanför strippen.. Hadde en Plymouth GTX-67 med 360ci NASCAR motor på ca +600hk gick som en raket spöa det mesta jag mötte :) men särsilt fort ville man inte köra men prova på landsvägen i runt +120mph mätaren slutade där och det var skräck färd i den hastigheten kan jag låva med MT diagonaldäck bak ojoj man använde hela vägen en värre blev det mär man skulle bromsa med trummbromsarna... |
|
|
Citroen BX 16V -90 mätarn ut (slutar på 240km/h, trolig fart 220km/h) min egen. BMW Z3 2.8 -97 180km/h nercabbat min egen. Porsche 993 Cab 245km/h lånad. Volvo S60 T5 245km/h lånad. BMW M5 -94 230km/h lånad. //Daniel |
|
|
På Kawan ingen aning - snabbt! I Aeron en bit över 200 med hela familjen och två fulla resväskor. I den här "nya" 330:n strax över 200 oavsiktligt eftersom den överraskade mig lite genom att accelerera så snabbt från 170 och dit. |
|
|
*250km/h med en Ferrari 575 M maranello -02var inte ens meningen.. fanns ju en heldel kvar då iof.. men tyckte inte det var ide att gasa mera.. vilken enorm bil... *230km/h med 525 tds´en :) tog nog en mil från 200km/h *110km/h Kawa kvf 650 Fyrhjuling -ganska obehagligt faktiskt lite vingliga i hastigheten *cykel?? kanske 20km/h har nog inte cyklat mera än 20mil i livet... Håller helt med om att det är väldigt dumt att köra i hastigheter upp emot 200 å över .. men men man måste ju nästan bara prova... //Fredrik Mmmm Diesel...... |
|
| Mätaren ut och nån cm till (mätaren går till 260) på min något förbättrade S60T5. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.