|
Sida 18 av 50
|
|
|---|---|
|
vaknade efter en hårdnatt i baksätet i en audi s2 kollade till på mätaren 280 km . inte konstigt att man mådde sådär dagen efter! för övrigt toppade jag porsche 944 an 270 blås inte illa för en 3L 4cyl motor! får se hur m3 an går ! tar de nog lugnt i sommar! Så här i efterhand är de ju inte så begåvvat att köra i dessa hastigheter! |
|
|
Volvoforlife: Hehe jo men det var inget planerat startade i Sthlm en Fredagkväll kl 21 vid Globen å tog det lugnt till Nyköping 140-160 km/h men sen fick jag hjärnsläpp körde som en biltjyv man blir så fartblind och så växte det fram i huvudet hur fort man skulle kunna köra till Vmo egentligen :P men på samma gång vad i h--vete man skulle göra om pappa blå kom 23:15 körde jag av avfarten från E4:an i Värnamo (reserverar mig om att jag kan ljuga nu ifall länsman läser) ;) Den som har flest grejjor när man dör Vinner !!! XD |
|
|
Har kör ca 210 med min 328 -97 haHar b´nu en Alpina att köra med så vi får se vad det blir för topp hastiget. |
|
|
Jag menade "har nu en Alpina" SORRY |
|
| 350 i en koenigsegg i usa, de har sjuka rakor där! | |
| Hur kommer det sig att man Kör M5 -90 och samtidigt heter VolvoForLife på forumet. = Knasigt? | |
tyrell |
210km/h mätarfart (nästan) i min 518i -90 :) - lite medlut förvisso men den klarar faktiskt 200 mätarfart på plan väg. Ibland vill den inte ens över 160, den är lite spontan. |
bmw alpina b3 |
hade en 518 max 175 gick den mvh |
|
ca 220km/h med en Audi 100 //Eddie - Freude am Fahren\\ |
|
bmw alpina b3 |
vilken motor i audi 1,8 eller 2,3 |
|
Ca. 255 Km/t utenfor Frankfurt am Main i 1985 med min tidligere 1981 Porsche 928S :) Länk "Freude am Fahren" - BMWCCN #5553 |
|
|
255 km/t idag med vinterdäck(dubbfria) på väg från Göteborg till Elmia mässan med M3:an |
|
| 270km/h med Alpina b10 4,6 och den gick grymt stadigt! | |
|
270km/h med min fd MB e50 AMG. Gick lika fort i uppförsbacke |
|
| 160km/h i en sänkt VW Bubbla 1600cc.. snabbast näe? men det kändes som den gick i 300 *haha* | |
bmw alpina b3 |
ska testa alpina b3 en dag får se om man kommer upp i 290 |
bmw alpina b3 |
200 idag med alpina en 330 ville köra ifrån heheh körde om den med 4 växel heheh |
|
JormaS> 255 med vinterdäck, vad har de för hastighetskod? Q=160? Då är det viss fara för punktering... Jag har sett tester, och vid höga farter, typ 300, håller däcken bara några minuter om de är gjorda för ca 200... Det är väl dessa tester som avgör till vilken hastighetsklass ett visst däck skall godkännas, om jag inte kommer fel ihåg. Leif L |
|
| v är väl rätt vanlig hastighetskod på odubbade vinterdäck av bredare dimention. Jag har v iaf, v=240km/h. | |
|
Tro det eller ej men jag fick upp min 316 E36 i 210 km/h på mätaren här om dagen. Inte illa för en fyrdörrars bil med bara 100hk! M/Alpina-träff i Stockholm 1 maj Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.