|
Sida 13 av 50
|
|
|---|---|
|
Det är en klar skillnad på vanliga BMW-bilar och min 9-5 Aero i höga farter och jag föredrar BMWs uppträdande även i låg fart. BMW är förj*vla duktiga på väl avstämda chassien! Flåklypa |
|
|
Det fortaste med farthållaren fastslagen var 234km/h (mätarfart) med gamla 528'an i några mil, kändes hur stabilt som helst. Och ja, det var på autobahn såklart. /Caspar Bilen: Länk Hemsa: Länk |
|
bmw alpina b3 |
ok bme putte så borde min alpina b3 -99 klara nästan 300 mätar fart eller om riktiga toppfarten är 270 mvh |
|
Jocce >> Jo bilarna hade lite mara att ge men ingen av oss vågade stå på mera he he.. Lustigt nog så känns min bil stabilare i 200+ än i 150.. Jo, orginal är ju 9000 som ett höghus i jämförelse med M5 men med rätt inställda hjulvinlar/stötdämpare ihop med nya bussninar runt om och nya krängningshämmare i samma dimension som m5 så är det en annan bil. Den drar ju med framhjulen och i höga farter gör det faktiskt lita av samma nytta som på hala vintervägar. Man kan ligga i kanske 170 och prutta på med aningen spårkänslihet men när man trycker på så stabiliserar den sig!! Tvärtom vad som händer i låga hastiheter alltså! Med orginalchassie så går det ju såklart inte att jämföra väghållningen de är ju byggda med helt olika målsättningar.. M.V.H. |
|
bmw alpina b3 |
dunstan jag körde min alpina 210 jag tyckte samma sak mvh |
bmw alpina b3 |
men i sommar ska jag ner till croatien så det blir full fart genom tyskland hoppas på max fart runt 290 mvh |
bmw alpina b3 |
215 med golf gti 16v-88b |
|
Har haft 265km/h enligt mätaren med M5:an... Har dock kört en Ferrari 355 i 295km/h enligt mätaren. :) Streetcars.se Länk |
|
Jahangeer |
245kmh in my Alpina B8, that was in 5th gear! I still had 6 to engage - but ran out of road. |
Agge |
Har kommit upp i 265 km/h med M3:an och "bara" 245 med M5:an. |
tvåtakt |
Ja, ni snackar moderna snabba bilar... jag blåste om en civilsnut ordentligt på en 90-väg. Höll ungefär 120-130. Det låter kanske inte speciellt imponerande, men jag åkte EPA-traktor ... |
Sean_Modena |
285 i en Porsche 996 turbo 305 i en Ferrari 575 M Maranello (körde inte) 206 i morsans C2:a VTR kändes som 490km/h.. 294 på 70 väg med zx10-r obs porschen mycket stabilare än Ferrarin!!! |
|
325 km/h med 535:an mätarfart...ba skojar, ska stå 235:) 200 km/h med min e38 730 150 km/h i en Moskvitj från 1977...det var grejjjer det... Wladimir Jigaroff |
|
| 230km/h med min f.d 535 -90... gick tillräckligt for och börja "svampa" lite, hade dock full bil och jag fick nästan dåligt samvete över att jag körde så fort även om det var på en spik-rak fin väg utan bilar. | |
|
300 blås med min 911 turbo! Det gick snabbt! /Rogge |
|
|
Lite över 300 med m5 e39 enligt mätaren! Z-POWER! |
|
|
300 på mätaren med min Porsche 911 turbo /Rogge |
|
BM 683 BMW 502 -57
BMW 2800 CS -70 BMW 635 CSI -79 BMW 850 ia -92 BMW M3 (325)-93 BMW 530 Touring -94 BMW 745 -02 Alpina B12 5.0 #243 |
Jag har kört min BMW Alpina B9 -86 245 km/h i snitt på 8 km i Tyskland, men det var i början av 90 talet, och då var det rätt Ok sifror då. 275 Km/h med min gamla BMW 635 turbo -80 på E6:an norrut från Östra karup till Snapparp, sen gick topp-packningen, och det blev bilsläp hem till Båstad :-) Det finns en annan rolig grej man kan göra när man kör söder över och det är att maxa genom tunneln (öresundsbron) från Malmö till Kastrup. Det är lite svårare eftersom luften som trycks ut mot betongväggarna kommer tillbaka mot bakvagnen och får bakvagnen att gunga lite, och det blir inte riktigt lika stabilt som på rak väg utan tunel. Tunneln är 3.750 m lång och man kan klocka ganska exakt eftersom det sitter avståndskyltar i taket. Jag har ett snitt på 286 Km/h med min BMW 850 räkat på 2,5 km, och det borde väl gå att slå om man inte fegar..... mångfaceterad arbetsmyra, med motorsport som främsta hobby. |
| En BMW 850Ia toppar inte ens 286 utan spärr... | |
bmw alpina b3 |
gör den inte 850 ia??? |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.