|
Sida 12 av 50
|
|
|---|---|
|
Kört just över 240 med morsans 325:a 91:a 0-100 på 6,9 "G-tech" med min 535:a har jag kört 75, köpte den idag ;P "No turbo shit, just real Power" |
|
| 200 mätarfart med min nuvarande 528i -85. Och nej, det fanns inget kvar att ge. :) | |
|
2?? Minns ej km/h Bmw M5 260km/h Bmw 540 280km/h Alpina B10 V8 Natten till idag & då gick de fort! plus en hel del andra vid 250 strecket o lägre osså givetvis!! /Mvh Dido Bmw Följer Inte Utvecklingen. Dom Leder Den! |
|
|
230 km/h med en Porsche 996 Targa på Arlandas bana 3 :D 210 km/h i 520:n lite varstans på Autobahn i höstas /Masten "Masten har alltid rätt" - gammalt Autopower-ordspråk www.z3roadster.net/home_sweden |
|
|
Mätarfart 260,en mycket tidig lördagmorgon ett par mil norr om Mantorp. Kände inte av toppfartsspärren,men den kanske kommer längre upp på mätaren. Kan även nämna att vid bankörning senare på Mantorp Park orkar min M5:a nästan nå 200 på långa rakan innan det blir dags att ställa sig på hejdarna. Nyfiken på nya Gotland ring,nogon som provkört? |
|
|
Hittills är mitt rekord drygt 140 km/h!!! Gäller min nyinköpta BMW med dubbdäck alltså... Annars är det en bit över 200 i alla bilar jag haft nere i Tyskland. Dock brukar jag då kolla mer på vägen än hastighetsmätaren. I Sverige är nog största fartupplevelsen 180 km/h vid den vackra motorvägen Jönköping - Husqvarna (?) i en Peugeut 205 GTi. Den ger fartkänsla - men tyvärr vad det mer än vägkänslan som påminde om Gocart... |
|
|
245km\h Audi 80 2.8 på varvstopp på e22 ;P |
|
bmw alpina b3 |
klarar 2,8 så mycke mvh |
bmw alpina b3 |
2,8 borde inte klara 245 tror det ska vara 225 i riktigfart mvh |
|
Min mätare tar slut vid 250 (skitbil he he..) men 2cm till var det iaf. (tror min kompanjon i 3,8 sa han hade 280 när jag låg en bit före..) M.V.H. |
|
| Det var ju synd att du låg i vägen och blockerade då... | |
|
Hade en T4 innan som var chipad, den lyckades jag få upp i 240 mellan Åstorp och Hbg. Har tyvärr inte haft tillfälle att köra fort i M5:an än, måste ju ha hyfsade förutsättningar. Vill inte åka av vägen i dom farterna... Sjöberg |
|
|
Sani>> Vi låg i varsin fil på E4:an från STHLM mot Power meet i Västerås. 8el var det på vägen hem?) Galen körning som jag kommer att minnas länge, fullgas i minst 5mil. Ojj vad soppa det gick alltså! M.V.H. |
|
BmwMutte |
bmw alpina b3: Jag har oxå kört 245 med en -92 audi 80 2.8 men som sagt... det var mätarfart |
|
Läster man i gamla Teknikens värld där de testat -90tals Audi så var de (då iaf) bäst i världen på att visa för hög hastighet. Audi visade mest för mycket i snitt av alla minns jag och 5cyl 2,3i som inte toppade speciellt mycket hade en hastighetsmätare graderad till 280km/h. Att jämföra med 9000Aero som har fartspärr (går ned på grundladd) på 245km/h och mätare som har sista markering vid 250. I samma tidning visade 900i -94 132km istf 130 och var mest rättvisande! (ingen vidare bil iof). Vad BMW:s mätare har för felmarginal vet jag inte men mins att polaren mätte sin 3,8 M5 till 9km/h fel vid varvstopp på fyran. Helt ok! Har däremot hört att nyare BMW väger mycket mera än de angiver. M.V.H. |
|
|
En M5 3.8 gör 278km/h vid varvstopp 5an om jag inte minns fel, så antagligen så visade din kompanjons mätare helrätt vilket jag tvivlar på. så han hade nog lite kvar att ge. Har för mig att M5or bukar hamna närmare 290 på mätaren när dom når varvstopp=278km/h.Men jag kan komma ihåg fel oxå. Jag testade dock aldrig toppfart med min 3.8 alldeles för rädd för att ett däck ska smälla eller nåt. Sen så är ju bromsarna i stort sett verkningslösa i dom farterna, så jag är nog lite feg när det gäller sådana hastigheter. Testade dock upp mot 250-260 på mätaren en gång men vågade inte mer. |
|
dunstan |
200-220 km/h i Alpinan känns som cruisingfart. Man har kontroll, man kan prata i normal samtalston och det det känns helt ok. Vid 250 km/h och över är det en helt annan historia. Tunnelseende, betydligt längre bromssträcka, kräver koncentration, man känner verkligen alla bulor och ojämnheter i vägen. Tänk vilken skillnad de där 50+ km/h gör. Har kört ca 270 km/h på en landningsbana (Hade inte GPS så den verkliga farten var inte 270. Även om Alpina verkar vara mer exakta än vanliga BMW. Eller så är det bara jag som har den känslan) |
dunstan |
200-220 km/h i Alpinan känns som cruisingfart. Man har kontroll, man kan prata i normal samtalston och det det känns helt ok. Vid 250 km/h och över är det en helt annan historia. Tunnelseende, betydligt längre bromssträcka, kräver koncentration, man känner verkligen alla bulor och ojämnheter i vägen. Tänk vilken skillnad de där 50+ km/h gör. Har kört ca 270 km/h på en landningsbana (Hade inte GPS så den verkliga farten var inte 270. Även om Alpina verkar vara mer exakta än vanliga BMW. Eller så är det bara jag som har den känslan) |
|
Så var det med M5an oxå runt 200 kändes det helt lugnt kunde styra med lillfingret och vara helt avslappnad bilen känns som ett cruisande lok. Men när det överstiger 250 blir farten så oerhört mkt påtagligare, även om bilen känns stabil så får man känslan av att ett däck ska sprängas vid minsta ojämnhet på vägen, man vill absolut inte behöva göra ngn oväntad rattrörelse mm. Andreas Plars! Jag skulle inte våga ligga i dom hastigheterna med en 9000, med dom bromsarna och det chassiet även om det är uppgraderat, HUGA du är en hårding du. |
|
|
275 med Schnitzer avgas system, samt i breefet att den varit hos AC-Schnitzer... :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.