|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har en BMW 328i Touring (E46) med Business cd stereon. Tänker uppdatera ljudet i bilen utan att byta ut stereon, avser byta framsystemet samt köra det via ett slutsteg och montera en aktiv baslåda. Nu till min fråga, har varit i kontakt med ett företag som jag ev. skall anlita för att bygga om ljudet. De säger dock att de nyligen har monterat ut en likadan stereo ur en E46:a och inte hittat någon högnivåutgång på den. Hur är det egentligen, visst finns det väl högnivå på Business cd:n? Det skulle vara kanon bra om det finns någon bild som visar detta samt hur man kan koppla slutsteget till stereon via högnivå, vet någon här på forumet om det finns någon sådan bild? Tacksam för svar //Fredrik | |
|
Om du inte har Hi-Fi eller H/K systemet med högtalare och slutsteg med inbyggda frekvens filter så är det inga konstigheter. Jag skulle dock byta installatör direkt eftersom det bara visar att de inte kan ljud systemet i BMW. Annars skulle jag satsa på en bra högnivå adapter till ditt nya slutsteg typ Audio Control som har några mycket bra produkter. /RS2 |
|
|
Nope, tyvärr har jag inte HiFi eller H/K. Om jag förstod allt rätt så finns det alltså högnivå på Business cd:n, eller? Är det bästa alternativet att omvandla högnivån via adapter till lågnivå, och köra via lågnivå på slutsteget, visst var det så du beskrev det hela RS? Har läst en del inlägg på forumet och det verkar som om många använder sig av DLS slutsteg som tar högnivå och sen kör via högnivå utan att omvandla. //Fredrik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.