|
|
|
|---|---|
|
Kom ut i dag till volvon (vinterbilen) och märkte att nån slagit sönder en ruta och tagit sig in och stulit mina 18" hjul som jag just hämtat hos däckverkstan.. Kom hem sent igår och tänkte "va fan, jag tar in dom i morrn i stället". Hade två stycken i baksätet och två i skuffen, även skuffen va uppbruten och hjulen däri borta. Så om det finns någon i luleåtrakten som får nys på begagnade 18" så meddela gärna mig, det kan ju kanske vara mina hjul. Modellen är ronal r7, 2st bridgestone potenza däck och 2st good year eagle F1. Jag vet att jag får skylla mig själv, men man blir ju ändå irriterad på folk som inte vet skillnad på mitt och ditt. Men i alla fall, tacksam för hjälp! mvh Martin. | |
|
Får du inte ut nåt på försäkringen då? /Erik |
|
| Nej, eftersom volvon är en slit-och-släng/skit-bil så hade jag den bara trafikförsäkrad. Men den stod på min parkering, kanske hemförsäkringen kan gälla på något vänster och vis? För den brukar ju funka till väldans massa saker som händer. | |
|
Trist! Bilföräkringen täcker inte lösa föremål i bilen, du kan eventuellt få något från hemförsäkringen. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Jo det känns verkligen trist. Det var det jag anade. Det är ju bara att hålla tummarna stenhårt och hoppas på det bästa. Tänkte jag skulle göra lite dörrknackning idag ifall att det är någon som sett något. Hittade däckspår och fotspår kring bilen i den alldeles nyfallna snön. Men polisen var inte så intresserad... Såg även hur dom rullat iväg mina däck. Troligen det sista man sett av dom. |
|
|
Nä, du ska inte räkna med nån hjälp från "farbror blå". När jag hade inbrot i somras så låg det lite verktyg kvar, men de var inte intressanta. Eftersom man sett poliser på TV så undrade jag "Men fingeravtryck, då? Det kan ju vara tidigare kända typer." Fick redan i telefon vid anmälan veta att det lades ned p.g.a. brist på ledtrådar :-( Man är inte paranoid om de verkligen är ute efter en. |
|
D-diddy |
Det reagerade jag med på när jag anmälde stöld av min farfars bil. när bilen återfanns så sa polisen, "nä här finns inget att ta fingeravtryck på." att dom suttit i bilen och vridit på ratt och växlat och öppnat dörrar och grejjat med domkraften i skuffen samt lämnat godispapper i bilen. det var inget att ta avtryck på. JÄKLA LATMASKAR. David "The unattainable is invariably attractive" |
-BeeMWe- |
Hm nån slangade bensin ur en BMW jag hade förut, stora oljiga fingeravtryck. Men de ville inte ta sig an skiten. |
| Polisen har inte tid med sådana brott, de har fullt upp att jaga värre brottslingar, som tex illegala dimljusanvändare | |
| Om alla slutar använda dimljus illegalt kanske de får tid för att utreda inbrott. | |
|
Jag använder aldrig mina dimljus. MEN, jag vill INTE att polisen använder MINA skattepengar för att fara runt korvkioskarna i hela Sverige i och jaga illegala dimljusanvändare Använd skattepengarna till något vettigt t.ex Tjuvar, rattfulla, våldsmän, våldtäcktmän tycker jag skall prioriteras. |
|
|
Man kanske har sett för mycket på CSI... Jag sa till polisen att det fanns massa skoavtryck runt bilen i den nyfallna snön, plus hjulspår. Men det var inte så intressant. Hittade idag tanklocket under bilen. Dom hade tydligen slangat ur lite sås också. Men man tycker väl ändå att dom borde åka dit och kika eller nånting på vad som hänt? Eller jag kanske har missuppfattat polisens uppgifter... |
|
| Verkligen trist. Beklagar. Men jag måste ände säga att det skulle absolut aldrig falla mig in att lämna 4 st 18" däck i en bil utomhus över natten. Då skulle jag vara "säker" på att någon snodde dem. Men som sagt, j-igt trist. | |
|
Polisens uppgift vid ett bilinbrott är att ge dig ett papper att visa för försäkringsbolaget, så att de ska veta att du inte försöker lura dem genom att du har talat om det för farbor Blå också. De kan lika gärna begära intyg från pizzerian på hörnan, eftersom de bryr sig ungefär lika mycket (om inte mer - pizzabagaren kan ju i.a.f. tycka synd om dig) :-( Man är inte paranoid om de verkligen är ute efter en. |
|
|
Tagge; Nä, jag vet ju att de va klantigt. Man får ju skylla sig själv lite. IQ=pi; Då är det ju bara att fara till polisen och säga att de mesta man äger och har är stulet om dom inte bryr sig mer..? Så kan man få ut lite nyare tv, lite nyare stereo, lite nyare fruga o.s.v :) |
|
|
Var i luleå skedde detta? Länk |
|
|
Martin: Det vet jag inte, för jag har inte hafft inbrott hemma. Ännu... Men när det gäller bilinbrott så är det så. Nyare fruga... Hmm... Kanske dax att prova om något år. Hon duger ett tag till :-) Man är inte paranoid om de verkligen är ute efter en. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.