|
|
|
|---|---|
|
Idag är dollarn nere på 6.88:- har gått stadigt neråt länge nu... Hade jag haft pengar skulle jag börjat fundera allvarligt på en uppsättning fräscha hjul till nästa sommar... Diesel-räsern | |
|
Jag tänker samma tanke varje dag; Måste komma på något som jag kan handla från staterna, dollarn är såååå låg! /// Olof Länk |
|
|
nån som har kläm på hur det funkar med tull och skatter etc etc.. om man handlar från usa... Säg att jag skulle handla fyra hjul där, värde 20000:- vad skulle det kosta att frakta och tull och så? Diesel-räsern |
|
Gasfot |
Handlar du från en tillbehörsfirma i USA så tillkommer svensk moms på beloppet utöver fraktkostnad. Det senare beror på fraktbolag och volym alt. vikt. Tillbehörsfirmorna har oftast fraktavtal och det jag beställt brukar komma med FedEx. Det finns dock ett lite vanskligare sätt och det är att be firman att skicka godset med vanliga "postverket" i USA (Kommer inte på vad det heter). Det verkar som att paket inte hanteras på samma sätt i tullen men risken att det inte kommer fram är ju markant större då deras hantering av gods är lite annorlunda än t.ex. FedEx, DHL m.fl. och man vill ju ha hem grejjorna man betalat för annars blir det ju inte så billigt! |
| Jag har aldrig haft problem med USPS (US postal service) . Dessutom beror allt på hur du deklarerar värdet, vem som är avsändaren osv. Av 15 diverse prylar jag köpt från USA har jag åkt på tull på 2 saker. Du får försäka deala lite med leverantören och "går det så går det". Men räkna alltid med att du måste tulla och momsa för grejerna. | |
|
Har både fälgar, front och snart speglar på väg från staterna :) Jag brukar be dem att skriva ner värdet så blir det lite mindre om man skulle få tulla och momsa. /Johan Min bil: Länk |
|
|
Johan... du skrev "om man skulle få tulla och momsa" Du menar att man kan slippa det ibland om man har tur eller? Går firmorna med på att skriva ner värdet ofta? Diesel-räsern |
|
|
Johan: Vad blir det för Godis? Jag spånar själv på att ta hem lite roligheter. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Tarzan: Ja ibland slipper man dem. Ja jag har inte haft några problem med varken företag eller privat personer som inte velat skriva ner. De får ju betalt så det spelar ju inte dem nån roll. Wendtan: HRE fälgar, Arqray front läpp och antagligen ACS speglar. Vad funderar du på då? /Johan Min bil: Länk |
|
| Lika bra att plocka hem en ny Mustang också när dollarn ändå är så billig ;-) | |
|
Johan: Jag e ju orginalfreak, så jag funderar på M3E46speglar. Men även en MP3 lösning från dension och ett sportauspuf :) Du kommer få ha med dig haklappar att dela ut till våren/sommarens kommande träffar då din bil kommer bli dreglande fin! Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
wendtan: Ja M3 speglarna är grymt snygga. Blir det Eisenmann avgas? Haha ja jag hoppas du har rätt :) /Johan Min bil: Länk |
|
|
Kanske man ska börja utnyttja sina kontakter i SoCal. //Player |
|
cane |
Tråkigt bara att frakten (i dollar) går upp till astronomiska höjder i takt med dollar tappet samt ökande oljepriser. Har stoppat mig från att beställa en hel del grejor sista halvåret, kan bli 50% av varans värde i frakt ibland :( |
|
Kom ihåg följande. Tull tillkommer på varans prix + tull på FRAKTEN OCKSÅ !!!! Sen tilkommer moms på varans pris + MOMS på FRAKTEN + MOMS på TULLEN. Du kan skriva ned värde nåot men då blir du delvis oförsäkrad. |
|
| Det är väl bara handla ifrån någon som köper in sina saker ifrån USA. Den handlarn i sverige lär väl få billigare priser också...det går väl hand i hand...eller? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.